sabinahedlund

Alla inlägg under september 2009

Av sabina hedlund - 14 september 2009 19:05

är det meningen att man ska ladda inför en ny vecka nu eller?

ja, jag får väl ta och göra det, även om veckan blir kort. härliga 3 skoldagar och 10 träningspass står på spel. det kommer bli tufft, men man måste ju kämpa in i det sista nu när det är USM i helgen, och så mycket som jag har slöat så får jag väl skylla mig själv helt enkelt.

jag har även 2 prov att klämma in, mina första prov på gymnasiet och jag har inte ens pluggat. ojojoj. men det är ganska lätt ändå. hygien och rotfrukter, hur svårt kan det va?


nu ska jag återgå till att packa inför helgen.

bäst för halland att det går bra för mig den här gången!


vi sätter en halland bild på det!

havet  

Av sabina hedlund - 11 september 2009 17:42

...fredag, jag har typ väntat heeela veckan och det är äntligen fredag! och vet ni vad jag ska göra?! absolut ingenting! den här helgen ska vara helt inriktad på lathet, bara slappa och ha det bra!


eftersom hela sverige kommer ha fredasmys ikväll så ska väl jag också få det. därför bjuds det på kött med klyftpotatis och black&white, till efterrätt blir det en mandeltårta, och för att feta upp det hela lite så tar vi lite chips och godis på det!


fredagsmyyyyyyyys.....

Av sabina hedlund - 9 september 2009 07:08

nu har jag vaknat för tidigt känner jag.

jag ska vara i skolan klockan 08:00 för läkarundersökning men har egentligen sovmorgon till 09:00. ahhhh jag vill sova!

bara så ni vet så kommer min dag att tillbringas i skolan, 08:00 - 15.35 great.

(+ skolfoto idag!)

Av sabina hedlund - 8 september 2009 11:15

jaha, nu har jag logga in på bloggen och då har den tydligen bytt namn till "bloggplatsen"...hmm det var väl spännande! får väl se hur det går...


för övrigt har jag lunch nu och ska snart cyckla tillbaka för att ha ynka 2 lektioner till, läsa och simma.

efter skolan ska jag dra ner till stan för att försöka hitta en present till mamma som fyller 9/11


puss&hejGlad

Av sabina hedlund - 7 september 2009 11:02

...vad ska jag hitta på idag då? baka lite kanske...;)

Av sabina hedlund - 5 september 2009 18:01

idag var det sprint och jag var inte ett dugg taggad, när jag fick kartan i handen insåg jag att det aldrig kommer att gå, det såg allt för svårt ut för mig tyckte jag(även fast det var sprint). precis som igår blev det lite fel med första kontrollen. jag sprang lite snett men kom på den sen, och då hade jag redan blivit omsprungen av madde, jag sprang vidare till andra kontrollen där jag vart omsprungen av martina. då kände jag mig så kass att jag joggade lite lungt runt banan utan att ha några större mål. och jag fick den längsta tid jag någonsin fått på en sprint, 28 minuter! nu måste jag verkligen skärpa mig om det ska gå bra på USM om 2 veckor. och då måste jag vara på topp. nu ligger jag verkligen på lägsta nivå kan jag säga!


på kvällen ville jag stå för maten, så det blev fläskfilé med hemmagjord potatissallad, ovanligt gott faktiskt. till efterrätt blev det en lyxig vit chokladmousse....mmmm:)

Av sabina hedlund - 4 september 2009 17:23

dagens tävling gick i den fryskalla, småregniga norberg. stelfrusen och kall står man där och skakar då tanken plötsligt slår mig, " va fan gör jag här?!". ja det kan man verkligen undra. här kunde jag välja mellan min varma, sköna, stenhårda säng och en orienteringstävling sent på kvällen i regn och rusk. och vad väljer jag?! idiot! och det gick inge vidare med orienteringen heller, bommade redan första kontrollen. hittade en annan kontroll, och sprang vidare ut på en stig då jag insåg att jag hade sprungit för långt. i 10 minuter står jag där på stigen och funderar på om jag ska springa tillbaka och ta kontrollen(genom mossa och grönområde) eller om jag ska fortsätta med orienteringen som om inget hade hänt. jag väljer nr 2! jag drar vidare och hittar andra kontrollen utan problem. tredje kontrollen var däremot lite svårare, speciellt när man letar på fel hygge(!) det var droppen så jag började vandra tillbaka till TC då jag plötsligt såg sötnosen hanna komma gåendes, hon ville ha lite sälskap runt banan och såklart följde jag med, även fast jag var ej godk. men det gjorde inget, det var väldigt mysigt med en liten kvällspromenad i regnet ändå(i 1,5 timme).

hanna:)<3

sälskapet hanna:)<3

Av sabina hedlund - 4 september 2009 16:54

idag på serveringen fick vi lära oss lite om bord och stolar. väldigt viktigt att kunna när man jobbar på restaurang ska ni veta! idag serverades det även den godaste maten som skolan har att erbjuda nämligen pizza. härligt att vakna till känslan av att äta pizza till lunch...mmm. men sen kommer man ju på att vi inte har lunch på fredagar(!) så vi fick gå in i köket och laga vår egen mat. denna gång blev det fisk. och oj så mycket fisk. medans alla sitter i matsalen och tjockar pizza, sitter vi och petar på fula, vita fiskar. men jag är inte ett dugg avis. fisk är iaf nyttigare, så det så! och dessutom fick vi tårta till efterrätt, ha! den du!


nu sitter jag här ensam vid datorn och är fortfarande hungrig efter den "tråkiga" lunchen jag har tvingat i mig. men det fixar vi till med en liten repris på tacos till middag, och på det sätter vi en härlig orienterigstävling sent ikväll som kommer fylla hela norberg med juleljus.


hare gött!

Ovido - Quiz & Flashcards