sabinahedlund

Alla inlägg under december 2011

Av sabina hedlund - 28 december 2011 20:46


Min rosa onepiece köpte jag mest för att den var till bra pris och för att jag kände ett behov av att bara ha en.  Jag skulle aldrig kunna använda den i skolan, eller på något annat folkvänligt ställe som får mig att framstå som ett nytillskott i teletubbiesgänget.


Jag har funnit en ögonsten som jag föll för direkt. Den var dock slut i lager så jag måste vänta, men när jag väl får den ska jag använda den vart jag än går. Dag in, dag ut. Upp och ner. In och ut. My precious.

Av sabina hedlund - 27 december 2011 21:52

Okej, det pinsamma faktum att jag la upp en bild på Zac Efron igår iställer för Jeremy Sumpter var ju lite AWKWARD. Nu är allt återställt, så glöm att det ens hände. Tack Erika för upptäkten dock, utan dig hade jag nog varit sönderklöst utav fjortisgalna Zac Efron-fans vid det här laget.


Annars kan man säga att jag har hamnat i en slags dvala. Jag har knappt lämnat mitt rum enda sedan jullovet började. Har ingen avsikt att göra det heller. Här tänker jag sitta ända tills jag har återhämtat mig efter höstterminens alla bravader. I huvudet känns det som jag fortfarande är kvar i Holland.


Jag har avverkat en rad olika filmer idag/igår. Har ett litet marathon för mig själv nu när jag ändå har tid. Alla filmer jag sätt hittills har varit så sjukt bra och är helt klart värda att se!


Red Riding Hood

En mycket spännande film som dessutom innehåller två urläckra snyggingar (vill inte visa någon bild på dem, ifall det blir fel igen och jag får sluta mitt liv som en pinata på ett kändisparty)


The Twilight Saga Breaking Dawn.

Okej, jag vill göra klart för alla att jag inte är något vidare Twilight-fan. Sov i stort sätt genom hela första filmen. Klarade inte av att se mer än 10 minuter på andra filmen. Visste inte ens att det fanns en tredje film. Men när Erika berättade om hur bra den här filmen var, när hon hade sätt premiären, blev jag nästan sugen på att se den. Nu när jag ändå hade tid och lust tog jag tillfället i akt och OMG så bra den var. Faktum är att jag och Erika ska ha Twilight-marathon i helgen, så vi får väl se om jag klarar av att fullfölja alla. Vem vet. Det kanske lever ett litet Twilight-fan inom mig ändå...


Water for elephants

Robert pattinson. Finns inte så mycket mer att säga. LOVE.


Dolphin Tale

Baserad på en sann histora. Handlar om delfinen Winter som blir av med sin fena och tvingas leva med en protes.

Winter ~ Amazing - dolphin-tale photo


Friends with benefits

Håller jag på att titta på nu. So far, so good


Förutom detta har jag klickat hem en grej för 2000 kr som jag inte tänker säga vad det är än. Vill försäkra mig om att jag verkligen får det och att det funkar så jag inte tar ut lyckan i förväg. Ibland kan vissa saker verka för bra för att vara sant. Det här är ett av dom.

Av sabina hedlund - 26 december 2011 15:29

Satt bänkad framför tv:n igår och tittade bland annat på peter pan. Han som spelar peter pan heter Jeremy Sumpter, och eftersom  han såg så söt ut i filmen, var jag tvungen att söka upp honom och se hur han såg ut idag.  SKITSNYGG. OMG. JAG. DÖR.

jeremy - jeremy-sumpter photo

Iallafall. Medan jag satt och dregla över hans underbara utseende, kollade jag in vilka filmer han hade medverkat i. En av filmerna, Soul surfer, som nyligen har kommit ut, verkade väldigt intressant så jag klickade hem den.

Jag har tittat på den två gånger i rad nu. Den är baserad på en sann historia om en surfare som blev av med armen i en hajattack men som fortfarande håller fast vid surfingen. Så sjukt bra.

Av sabina hedlund - 25 december 2011 00:13

Har precis tittat på ett klipp som måste vara det sötaste och mest roligaste jag någonsin sätt!

Kan inte sluta le!

Av sabina hedlund - 24 december 2011 20:15

Ännu en julafton över! Den har varit underbar som vanligt med god mat och fina julklappar. Det bästa med julen är ändå juldagen, där vi aldrig gör mer än att hålla ögonen öppna och zappa mellan alla bra filmer som går på tv. Den ända dagen på året som vi inte behöver tänka på något eller anstränga oss.

                                       

Av sabina hedlund - 23 december 2011 20:00

Igår ockuperade jag hela köket. Jag gjorde napoleonhattar, chocolate crakles, chokladbiskvier, rocky road och havreflarn. Idag fick jag inte vara i köket så mycket eftersom mamma var tvungen att göra i ordning julmaten, men jag hann med lite ändå. Bland annat pannacotta, marsipanfigurer, knäck, ischoklad och finska struvor. Jag har dessutom klätt granen och smakat på den första julskinkan. Nu tror jag nog att vi är redo för julen!

Av sabina hedlund - 20 december 2011 23:35

Idag var jag på Culinaren istället för Bivur. Jag kände att jag inte orkade gå upp så tidigt och dessutom ville jag vara tillsammans med klassen för en gångs skull. Vi har städat, ätit pizza och haft det jättetrevligt!

       


Det finns nog inga ord som kan beskriva hur skönt det ska bli med lov imorgon! Jag har knappt känt någon julkänsla alls eftersom vi har haft så mycket att göra. Resor, tävlingar, uppsatser och Gud vet vad. Nu ska jag släppa allt och bara CHILLA.


Av sabina hedlund - 6 december 2011 20:41

Idag har jag och Erika tränat på vår chokladskulptur till tävlingen i Azorerna som blev så otroligt bra! Asså vi har aldrig gjort det förut och gör det så proffesionellt! Fan vad bra vi är!!


Imorgon åker vi då! Det känns inte verkligt. Jag tror knappt att det är sant! Men men.

Önska oss lycka till! 



Ovido - Quiz & Flashcards