sabinahedlund

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

Så, vad har du gjort den senaste tiden?

Av sabina hedlund - 29 augusti 2013 17:08

Jag kan väl erkänna att jag inte är så bra på det här längre. Vad det beror på har jag ingen aning om, för jag har ju trots allt all tid i världen att skriva om mina äventyr och funderingar. Har jag förresten sagt att jag har gått sta och blivit arbetslös? Nå, nu vet ni det.


Mina kusiner från Luxemburg har varit här i snart två veckor och förutom den sista tiden på GG har dem varit ett heltidsjobb. Inte för att det har varit särskillt besvärligt att spendera tid med mina kära kusiner, jag har bara inte haft tid över till att göra annat som att träna och söka jobb.


Men jobb har jag faktiskt sökt. Överallt. Igår skickade jag även in ansökan till två ställen i Sälen om säsongsjobb vilket jag egentligen inte har någon lust med. Allt jag vill ha är ett heltidsjobb så jag kan få flytta hemifrån. Dock så verkar det vara dåligt med jobb överallt, speciellt på mitt område som konditor, vilket jag blir sjukt trött på. Jag har åtminstone bestämt mig för att efter Greklandresan ska jag personligen gå in till alla caféer i hela Köping/Arboga/Kungsör och visa upp mig samt söka jobb. Om inte annat får jag väl åka tillbaka till Australien igen. Där får jag åtminstone jobba även om det finns ett överflöde av personal.


Häromdagen var jag och Stephanie till Marieberg för lite shopping av kläder som jag ännu en gång inte behöver och som jag säkerligen aldrig kommer att använda. Men nu har jag blivit så arg på mig själv för att jag slösar pengar på så mycket värdelösa saker, att jag bara ska packa ner alla oanvända kläder till Grekland så att jag inte har något annat val än att använda dem. Då får ni se på maken. Det kommer väl sluta med att jag stannar inne hela dagarna. Nejdå. Jag är sjukt taggad på att åka nu! Det ska bli så otroligt skönt.


Idag har vi vandrat runt på kyrkogårdar i över två timmar. Först åkte vi till Bro för att hälsa på gammelfarfar och gammelfarmors grav där vi även planterade en ny blomma. Sedan åkte vi vidare till Malma kyrka för att leta efter ytterliggare släkt i samband med min kusins släktforskning. Något som var allt för invecklat och krångligt för att jag skulle kunna förstå varifrån alla kom och hur de hörde till släkten. Det var ganska intressant ändå.


Nu ska jag ta och spendera den sista kvällen med mina kusiner då dem åker hem imorgon. Alltid lika tråkigt när de ger sig av. Jag ska väl ta mig an att åka ner och hälsa på dem i Luxemburg inom en snar framtid. Funderar även på att skicka in mitt CV så jag kanske kan få jobb där istället.


Här är några bilder från i lördags när jag var på myskväll hemma hos Åsa med resten av orienteringsgänget. Jag blev förälskad i hennes katter som var sjukt gosiga. En sådan bomullstuss vill jag också införskaffa mig när jag har flyttat hemifrån.        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sabina hedlund - 16 januari 2015 21:15

Nu är det verkligen längesen man skrev här...oj oj oj. Jag har  funderat på att ta igen bloggandet igen efter dessa 13(månader) som jag inte har varit aktiv, men det har liksom inte blivit av...Vet inte vad som hände heller. Livet kom emellan antar j...

Av sabina hedlund - 6 december 2013 11:34

Jag vet att ni som följer mig går in här varje dag och ser om jag har skrivit någonting nytt. Just det, jag syftar på er mormor, morfar, pappa och mamma. Faktum är att hela ishotellet är ett värsta top secret agent ställe och man får inte gå ut med v...

Av sabina hedlund - 26 november 2013 10:41

När jag klev av tåget i Kiruna blev jag bemött av ett kallt och väldigt vitt vinterland. Något frusen och ovetande om vart jag skulle ta vägen stannade en bil framför mig med namnet ICEHOTEL printat på den. Bussturen från Kiruna fram till Jukkasj...

Av sabina hedlund - 24 november 2013 20:19

Japp, så var jag iväg igen. Måste erkänna att det var något mer känslosamt att åka iväg nu än vad det var när jag åkte till Australien. En tår rullade till och med ner på kinden. Man kan väl säga att jag packade in i sista minut. Jag kom på saker ...

Av sabina hedlund - 9 november 2013 18:58

Häromdagen begav jag mig ut till Sherwoodskogen för ett träningspass. Jag tog såklart med mig min kära GoPro för att filma hela förloppet. Jag vet inte om det blev så mycket till träningen då jag genast intog en slags regissörsroll och sprang runt oc...

Skapa flashcards