sabinahedlund

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

Om jobbet

Av sabina hedlund - 23 oktober 2013 19:53

Sitter här och är helt mörbultad efter ett intensivt styrketräningspass med Hägersta GF. Kul att det dök upp så många dock, trots att själva träningen inte var mer än jobbig.


Idag har jag varit på bio med alla sjuor från Scheele. Vi såg Sune i Grekland vilket kunde ha varit en bra film om de riktiga skådespelarna från familjen Andersson hade spelat den. Jag vet inte hur det är med er men själv tycker jag att en film totalförstörs om den görs om med andra skådespelare än vad det ska vara. Då kan de lika gärna strunta i att göra den eller helt enkelt bara ge den en annan titel.


Jag fick dessutom hoppa in på en bildlektion med en klass 6:or som hade haft idrott innan. Tack och lov. De var ganska lugna den här gången. Dels för att jag hotade med att ge dem frånvaro om de pratade eller sprang runt och dels för att jag gick runt och förde konversationer om spel som HALO och GTA som fick grabbarna i klassen att spärra upp ögonen då de antagligen ser mig som en sträng lärarinna och inte som en spelnörd. Jag ska nog slösa mina pengar på en sådan där X-box när jag har kommit hem från Kiruna. Då kan jag verkligen leva upp till den där spelnörden som jag vill vara.


På tal om Kiruna. Jag fick precis reda på att solen nästan aldrig går upp där, vilket jag inte alls hade tänkt på då jag var i Boden i somras och där gick solen aldrig ner. Faktum är att jag har kollat upp det och det visade sig att solen inte ens går upp under December månad. Jag kommer att leva i ett mörker. Wow liksom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sabina hedlund - 16 januari 2015 21:15

Nu är det verkligen längesen man skrev här...oj oj oj. Jag har  funderat på att ta igen bloggandet igen efter dessa 13(månader) som jag inte har varit aktiv, men det har liksom inte blivit av...Vet inte vad som hände heller. Livet kom emellan antar j...

Av sabina hedlund - 6 december 2013 11:34

Jag vet att ni som följer mig går in här varje dag och ser om jag har skrivit någonting nytt. Just det, jag syftar på er mormor, morfar, pappa och mamma. Faktum är att hela ishotellet är ett värsta top secret agent ställe och man får inte gå ut med v...

Av sabina hedlund - 26 november 2013 10:41

När jag klev av tåget i Kiruna blev jag bemött av ett kallt och väldigt vitt vinterland. Något frusen och ovetande om vart jag skulle ta vägen stannade en bil framför mig med namnet ICEHOTEL printat på den. Bussturen från Kiruna fram till Jukkasj...

Av sabina hedlund - 24 november 2013 20:19

Japp, så var jag iväg igen. Måste erkänna att det var något mer känslosamt att åka iväg nu än vad det var när jag åkte till Australien. En tår rullade till och med ner på kinden. Man kan väl säga att jag packade in i sista minut. Jag kom på saker ...

Av sabina hedlund - 9 november 2013 18:58

Häromdagen begav jag mig ut till Sherwoodskogen för ett träningspass. Jag tog såklart med mig min kära GoPro för att filma hela förloppet. Jag vet inte om det blev så mycket till träningen då jag genast intog en slags regissörsroll och sprang runt oc...

Skapa flashcards