sabinahedlund

Alla inlägg under augusti 2010

Av sabina hedlund - 31 augusti 2010 07:17

Ett äckligt virus har gjort intrång i min kropp. Jag har typ blivit förkyld. Inte det bästa som kunde ha hänt mig med tanke på att jag har mycket att stå i den här veckan (för att inte tala om alla äckliga läxor som lärarna fick för sig att vi behövde).

BLÄ.


Culinaren och varm choklad, nu.

Av sabina hedlund - 28 augusti 2010 20:07

      


Dagen på Caféet har varit sjukt seg! Ändast 22 besökare som fick minuterna att kännas som timmar.


Man blir trött av att inte göra någonting.

Av sabina hedlund - 27 augusti 2010 18:53

Just nu sitter jag och hoppar från klipp till klipp på youtube.

Någon som har sett serien Bondi Rescue?!

Inte?


Det är iaf en superbra serie där superheta livvakter räddar människor från att drunkna på bondi beach.


åh, det bara måste ses!



Av sabina hedlund - 27 augusti 2010 18:11

Måndagar och fredagar är värst, dels för att vi går från 08:15-15:30 båda dagarna och dels för att vi de innehåller jobbiga lektioner som man dessutom inte hänger med på. Det enda possetiva med det hela är att vi har satt ihop klasserna. Så nu har man mycket, MYCKET roligare tillsammans.


Tisdagar, onsdagar, torsdagar på culinaren är väl helt okej. Bara de tillfällena man undviker att göra fel och bli mördad. Riktigt kul är det när det kommer många gäster, för då är man åtminståne sysselsatt.


Här är förresten några bilder från dagen.

        


Imorgon ska jag jobba extra på caféet igen, kan tippa på att det max kommer 10 pers under hela dagen. Eller nåt.


Nu ska jag ha kebab!

Av sabina hedlund - 24 augusti 2010 20:50

Första dagen på culinaren idag och vi har börjat med a la cart. Det innebär att var och en av, låt oss säga "kökspersonalen", får tillaga varsin maträtt. Jag fick ceasarsalladen. Piece of cake?

Bullshit.


Visst, står jag hemma och ska göra någon slags rätt över huvud taget går det hur bra som helst, no problem. MEN. Hur lätt tror ni det är när en lärare ständigt står bakom en med en högaffel i handen och bara inväntar varje litet misstag så att han/hon ska få chansen att sticka en i ryggen?

Själv står jag alltid spänd och nervös för att jag ska göra fel.

Jodå, visst måste det vara lite strängt för att man ska komma någonstans här i livet. Det håller jag med om. Men det här är inte ens kul.


Imorgon ska jag bära skyddsväst.

Av sabina hedlund - 24 augusti 2010 16:13

Har ännu en gång beställt grejer från tårtdecor. Den här gången blev det lite mer.



Babyrosa pulverfärg, ätbart glitter, Marigold pulverfärg, svart pastafärg


Svart penna som man kan använda för att skriva på tårtor.  

 


Tyllar och liten koppling.

  


Pralinform, snäckform

 

Guldplatta

 

Kursiva bokstäver, utstickare

 

Utstickare

     

Skapa flashcards