sabinahedlund

Alla inlägg under januari 2010

Av sabina hedlund - 26 januari 2010 16:58

Inget speciellt har hänt i dag mer än att jag stannade kvar i skolan och flummade till halv fem.

Kul liv?

Men jag är sjuk. Därmed väldigt flummig. Vi skyller på det.


Eftersom jag nu har gått och blivit sjuker så måste jag hoppa dagens träning. (Kanske t.o.m hela veckans?:O) Vilket gör att jag ligger ganska mycket efter i mitt träningsschema. Det är inte bra. Det är inte bra alls.


MEN MEN.

Life goes on.


Nu tänker jag lyssna till Markus Krunegård(<3) och laga någon slags av improviserad mat.

Tschüss!




Av sabina hedlund - 23 januari 2010 18:55

Gårdagens fredagsmys inkluderande:

  • Shopping
  • Donken
  • Spabehandling
  • Choklad-doppad frukt
  • Bad&bastu
  • Film (män som hatar kvinnor)

Tillsammans med det fina sällskapet martina.

Riktigt trevligt!


           

Av sabina hedlund - 20 januari 2010 12:39

Jag har värsta håltimmen på grund av att alla 9:or har erövrat våran skola.

Skönt för oss. Jobbigt för dem.

Jag måste nog ta och åka tillbaka snart. Det tar ju trots allt lite tid att cyckla på dessa oplogade vägar.

Ett körkort nu skulle inte sitta helt fel.


Tillbaka till skolan var det ja. Datorkunskap och bakning till 18.00 står på dagens schema. Jobbigt läge.

Av sabina hedlund - 19 januari 2010 16:39

Muntlig reovisning om filmanalys. Avklarad.

Ni skulle bara veta hur nervös jag var! Av vilken anledning vet jag inte, vi är ju trots allt bara 10 personer i klassen.

Hur som helst. Jag fick i alla fall MVG med kommentaren "Det var en av de bästa redovisningar som jag har hört på länge", och dessutom fick man så många posetiva omdömen från klassen också. Det var riktigt kul!


Nu ska jag snart dra ut och träna, vi ska säkert pulsa intervaller i snön. Kan inte påstå att jag ser fram emot det direkt, men däremot blir det efterlängtade paradise hotel senare ikväll.


Tummen upp!

Av sabina hedlund - 17 januari 2010 20:39

Har varit på skidläger ut i tränsta i helgen. Riktigt roligt faktiskt!

Mycket träning. Det gillar vi.


Idag var det säsongstart för fem-klubbars som arrangerades i Arboga. Jag vann såklart i min klass. Kanske för att jag inte hade någon större konkurrens mer än mig själv, så för att få upp tävlingsfarten lite så blev det en tävling mellan oss klubbpartners istället. Jag vann över Johanna (med några ynka sekunder) men förvånansvärt vann Niclas över mig. hmm...smygtränat?


Jag har nästan uppnått mina träningstimmar den här veckan! Birken vill att jag ska träna 10 timmar/vecka. Denna gång blev det bara 9. Vilken besvikelse. Men det jämnar vi snabbt ut med dubbla pass imorgon!


Vi avrundar med en härlig bild från helgen!

  

Av sabina hedlund - 13 januari 2010 21:48

Hittade några roliga videofilmer från ol konfan 2008 när jag sorterade mina bilder. Kul att se tillbaka på gamla tider. Kvaliteten på dessa videoklipp är dock inte så jätte bra eftersom de är tagna med min gamla mobil. Ni får överleva.






Av sabina hedlund - 13 januari 2010 20:47

Nyare, snyggare, bättre.

Av sabina hedlund - 7 januari 2010 22:32

Det finns en plats som jag har spenderat min dag på idag; köket.


Jag har bland annat gjort goda chokladkakor med en chokladfyllning, pizza till middag (som blev klar vid 22.00-tiden) och en gudomligt god brownie cheesecake. Och då menar jag verkligen G U D O M L I G T god (annars skulle jag inte sitta här och ägna resten av kvällen åt att skriva av receptet från boken så att ni kan ha möjligheten till att göra detta:)  

Till denna gudomliga cheesecake behöver du:

Brownie:

175 g choklad

50 g smör

2 ägg

2 dl strösocker

2 dl vetemjöl

1 tsk mandelmjölk (jag sket i receptet där och tog vanlig mjölk istället)

Cheesecake:

200 g smör

200 g philadephia ost

1 dl strösocker

2 ägg

2 msk mjöl


Gör så här:

Värm ugnen till 175 grader och smöra en rund form (ca 20 cm i diameter)


Smält chokladen och 50 g smör i en skål över vattenbad. Dra av den från värmen. Vispa ägg och socker pösigt i en skål. Rör ner mjöl, mjölk samt chokladblandningen. Bred sedan ut hälften av smeten i formen.


Vispa samman ingredienserna till cheesecaken i en annan skål, och häll sedan smeten i formen. Klicka över resten av brownismeten. Grädda i mitten av ugnen i ca 30 minuter (min var dock klar efter 50 minuter). Ta ut formen och låt den svalna. skär i bitar och servera. Smaskens!


(den kan förvaras i luftät burk i upp till 3 dagar)




Skapa flashcards