sabinahedlund

Alla inlägg under augusti 2011

Av sabina hedlund - 31 augusti 2011 20:43

Vad skönt det var att vakna idag! Gick och la mig redan klockan 21:00 kvällen innan så att jag kunde få vila ut ordentligt. Det hjälpte verkligen!


Imorgon är det sista dagen på Bivur för den här veckan. I helgen ska jag och Erika sätta igång med vårat UF-företag och kanske börja beställa hem lite grejer också. Känn er manade att köpa riskkapitalsedlar för att stödja oss på Chocolove.


På tal om Bivur förresten. Idag fick jag göra cookies från grunden. Failade totalt. Allting började när jag skulle blanda ihop ingedienserna till smeten i en sån där degmaskin. På något sätt kunde jag förutse vad som skulle hända men gjorde ingenting åt det. Jag sätter på maskinen och ut sprutar mjöl blandat med kakao likt en tornado. Halva Bivur brast ut i skratt då jag såg ut som en brunkrämsmissbrukare samtidigt som de konstaterade att man lär sig av sina misstag. Den hårda vägen. Efter det blev jag kallad kakaotanten.


Dagens outfit:

  


Inte nog med det. När cookisarna var klara att bakas av fick de mer volym på höjden än på bredden. Jag visste att någonting hade gått snett med mängden av ingredienser när jag gjorde smeten. Dels för att receptet var skrivet i gram, och dels för vågen var utav stenålderskvalitet. Jag kunde inte ens titta på kakorna när de var klara. Så jävla besviken.

    

Och just ja, det blev en orienteringsträning på kvällskvisten också. Gissa vad jag såg om inte kantareller?! Överallt. Och jag hade inte ens någonting att plocka dem i,  dessutom var jag upptagen med att leta kontroller. Gah. Varför måste det vara så att man hittar det man söker när man slutar leta?...

Av sabina hedlund - 30 augusti 2011 16:38

Sitter här och jäspar. Det är jobbigt att gå upp tidigt om dagarna, men samtidigt skönt att få komma hem tidigt. Termometern visade 6 grader i morse och jag var nära på att ta vinterjackan innan jag cyklade iväg. Bet dock ihop, samtidigt som jag drömde om min OnePiece, varm choklad och Johnny Depp i TV-rutan. Ska försöka uppfylla den drömmen nu. 


En låt först. Bara för att.


Av sabina hedlund - 29 augusti 2011 21:04

Har under alla mina år som aktiv rullskidåkare aldrig ramlat. Idag bröt jag dock den framgångsrika treden och gjorde världens vurpa. Jag kom upp i en hastighet på 70 km/h nerför ett stup, körde in i en lastbil så att båda benen gick av, 3 revben bröts och en lunga punkterades. Blodet bara flödade och ambulansen var snabbt på plats. Raka vägen till akuten efter det.


Skoja.


Jag ser vägbrunnen, tänker på vägbrunnen, blir ett med vägbrunnen. Ändå reagerar jag så trögt. Precis vid det tilfälle jag passerar brunnen är den så gott som glömd. Jag tar ett allt förhastat staktag och fastnar med staven i brunnen i en sådan kraft så att hela locket bryts upp. På en bråkdels sekund flyger jag plötsligt bakåt och slår i hela ändan och armarna medans bilar åker förbi och småflinar. AWKWARD. Min tränare tyckte att det var häpnadsväckande att jag överlevde ett sådant fall. Själv måste jag vara väldigt omtyckt av Han där uppe då jag inte ens fick någon skråma. Däremot sörjde jag min stackars stav som dessvärre blev vandaliserad. Hoppas att den återhämtar sig.

Av sabina hedlund - 28 augusti 2011 23:41

Bortsett från det faktum att kantarellerna är köpta på Ica (efter att, ännu en gång, ha genomsökt västmanland alla skogar utan någon lycka) , stekta i Bregott och smaksatta med ett halvt kar salt, så är jag rätt nöjd med min insats.  

Av sabina hedlund - 27 augusti 2011 21:34

Cyklade ut mot Himmeta efter att ha avverkat min sista dag på GG för i år. Jag och min kollega har suttit och pratat om kantareller hela dagen och jag blev så sugen på att ut och plocka då hon konstaterade att det kryllade utav dem. Det finns inget som går upp mot smörstekta kantareller. Dock är jag sämst på att hitta dessa skogsguld, trots att jag är deltids orienterare.


Jag cyklade iallafall ut till Himmetasskogarna, gick vilse, hittade en vän och cyklade tomhänt hem igen. Någon som känner medlidande och kan dela med sig av sitt kantarellställe? någon? ingen?

       

Av sabina hedlund - 26 augusti 2011 17:13

Har fått en förfrågan om jobb när jag slutar skolan! Är hur lycklig som helst. Det kanske inte är så mycket, men hellre någonting än ingenting. Huvudsaken är att jag får in pengar så att jag kan öppna mitt eget företag senare i livet. Om drömmen står fast vill säga. Mer om jobbet kan jag inte berätta förrän jag har fått reda på ytterligare information om det, jag blev så uppspelt när jag fick beskedet att jag inte lyssnade ordentligt på vad de sa, men jag skulle återkomma nästa vecka och prata mer. Jag hoppas ändå att jag kan få jobba på GG hela nästa sommar och kanske jobba på det andra jobbet när jag är ledig? Nej fy, det lät lite jobbig. Men som sagt, jag får mer information nästa vecka!


Blev så glad över händelsen att jag gick in och tittade på lägenheter direkt när jag kom hem. Planerar att flytta efter studenten om jag inte åker utomlands först. Se världen liksom.

Av sabina hedlund - 24 augusti 2011 17:51

Jag fick sluta 1 timme tidigare idag och var hemma redan vid halv tolv. Kände att jag var uppe för länge igårkväll då jag envisades om att se klart på Hells kitchen-finalen, jag somnade dock under en reklam och missade det viktiga slutet. Idag tog jag en powernap när jag kom hem då jag var så otroligt trött! Hatar att sova när man inte ska. Det blir typ...Kontaminering.

Av sabina hedlund - 23 augusti 2011 21:11

Jag vet att själva storyn i den här musikvideon är helt psyk och motbjudande. Men den är kul. Speciellt när Justin Timberlake, som jag trodde var fett seriös i verkligheten, framträder wierdo. Kändisar kan tydligen också vara mänskliga.



Uppföljaren:



Ovido - Quiz & Flashcards