sabinahedlund

Alla inlägg under september 2012

Av sabina hedlund - 30 september 2012 19:28

Har avverkat samtliga filmer under helgen. Vissa var helt värdelösa och så långt ifrån bra man bara kan komma (Malibu shark attack). Medans andra var superbra och helt klart värda att se (Hanna, The game plan, Blue crush 2).

Blue crush 2 (5 av 5 toasters)


Hur många lingon finns det i världen. (4 av 5 toasters)


Hanna (5 av 5 toasters)


Malibu shark attack (½ av 5 toasters)


A lonely place to die (2 av 5 toasters)


Zookeeper (3 av 5 toasters)


The game plan (5 av 5 toasters)


Big mommas: like father, like son (3 ½ av 5 toasters)


December boys (3 ½ av 5 toasters)


Gullivers resor (3 av 5 toasters)

Har sätt alla filmer på swefilmer.com som är en jättebra sida där man kan se filmer gratis och som dessutom är textade på svenska!


Bäst att ta en paus. Datorn går i högvarav och mitt rum har omvandlats till en bastu...

Av sabina hedlund - 26 september 2012 21:15

Uppe med tuppen idag igen. De här tre dagarna har innehållit en väldigt massa blandad undervisning. Dels för att jag aldrig hann planera upp mina lektioner riktigt och dels för att jag inte har haft tillgång till allt, men det har gått bra ändå.


När jag kom hem var jag så trött att jag somnade till mitt favoritpogram Svambob fyrkant. Jag vaknade i en chockattack av att mamma och Erika bankade in dörren. Ni vet känslan av att sova fel tid på dygnet för att sedan vakna och känna sig ännu tröttare?


Vi har precis tagit en drive på Mcdoo och håller just nu på att kolla på paranormal activity. Så överskattat. Längtar tills 4:an kommer ut för då ska jag, Emma, Hanna och Erika gå på premiären! WIIIIIEEEEE!


Av sabina hedlund - 24 september 2012 20:06

Fösta dagen som lärare var väldigt inspirerande ska ni veta! Nästan så jag var född till det. Jag menar...Morfar var lärare, mamma är lärare, pappa är lärare, storebror pluggar till lärare, det är ju nästan givet? Jag skulle faktiskt kunna jobba inom yrket, det är bara de där 5 åren på lärarhögskolan som jag vägrar att plugga. Aldrig. I. Hela. Mitt. Freakin'. Liv.


Det var väldigt kul att visa dessa ungdomar vad jag kunde göra och vad man -enligt mig- SKA göra när man t. ex lägger upp en dessert eller dekorerar en tårta. Idag lärde jag dem att temperera choklad och att göra olika chokladdekorationer, vilket dem tyckte var väldigt intressant. Kul att man gör ett gott intryck åtminstone!


Har snott min lillebrors Wii, så nu ska jag nog bränna av dagens vardagslyx med lite wii fit. WHOOP

(Kolla Erika! Jag kan ägga grädde!!:D)

 


Av sabina hedlund - 23 september 2012 19:45

Igår släppte jag arbetet för ett tag och åkte till bästaste vän för en mysig film/spel-kväll. Vi åt honungsmarinerade revbensspjäll och chokladpudding, spelade Halo och Lips och för att inte tala om att se filmen Avatar som vi båda aldrig hade sett och som visade sig gå på TV:n just när samtalsämnet togs upp från ingenstans. "När man pratar om trollen" heter det väl? Den var lite awkward..men bra.

             


Annars har jag gjort klart allt jobb på det helvetes tryckeriet som jag aldrig ska sätta min fot på igen! 55 timmars jobb. De värsta och mest psykiskt påfrestande timmarna jag någonsin har upplevt i hela mitt liv!

Fy fan.


Nu måste jag bara börja planera inför veckan alla "lektioner". Tillbaka till skolan var det.........

AAHHHHHHHHHH jag vill SooOOOOOooOvaAa.

Av sabina hedlund - 21 september 2012 23:02

   



Av sabina hedlund - 19 september 2012 16:58

Var på möte i förmiddags angående jobbet som lärare. Det var mer seriöst än vad jag trodde. Jag ska planera mina egna lektioner och undervisa mån-ons i 4 veckor. Jag har till och med fått en nyckel till skolan och alla klassrum. Vuxenpoäng #885994993. Hur ska detta sluta?


Fick även en grupplista på alla elever som jag ska ha. 3 stycken. WOOP

 

Av sabina hedlund - 18 september 2012 17:35

Jag har slösat bort ännu en dag på tryckeriet. Det tar aldrig sluuuut! Jag skulle kunna jobba 24 timmar i sträck bara för att bli av med skiten och inte behöva slösa bort flera dagar där. Men eftersom jag inte får vara där själv så måste jag dela upp arbetet. Blir väl färdig till helgen någon gång..........


I övriga fall har jag blivit erbjuden ett annat jobb på skolan som jag lovade mig själv att aldrig sätta min fot på igen. Jag ska agera lärare inom ämnet choklad och konfektyr på Ullvi och ha  några lektioner innan jag åker till Australien. Tänk vad jag kan åstadkomma utan att läsa 5 år på lärarhögskolan. Vad konstigt det kommer kännas. Jag ska vara den där stränga läraren med käpp, glasögon och långkjol upp till hakan, professor McGongall-style.



Ovido - Quiz & Flashcards