sabinahedlund

Alla inlägg under mars 2012

Av sabina hedlund - 2 mars 2012 22:05

Bubbelbad, ansiktsmask, pringles, påskmust och Hitta Nemo får avsluta den sista kvällen här hemma i ruckelbo. Tidigt imorgon bitti bär det av mot Mora med en väska som jag inte ens har börjat packat. Vad fan ska jag ha med mig?! 


Jag antar att jag måste städa lite också. Det finns inget värre än att komma hem till ett stökigt rum. Det har typ tagit hela dagen att försöka tvinga mig själv till att börja, men jag skjuter bara upp det. Nu är klockan 10 och jag inser att jag knappast blir något yngre, så jag kanske ska börja? Eller?


YOO

Av sabina hedlund - 1 mars 2012 21:37

Det är galet hur fort dagarna går nu för tiden! Vi gick ju nyss på lov?! Jag kan säga att mina senaste lovdagar har varit så menigslösa att jag inte ens kommer ihåg vad jag har gjort. Det gamla vanliga antar jag. Ingenting.

Praktiken närmar sig med stormsteg. Det är inte förrän nu jag verkligen inser vad jag har gett mig in på. Jag ska servera på ett konditori. Jag hatar servering. Jag försöker alltid intala mig själv om att dagen aldrig kommer eller att något oväntat inträffar som att Johnny Depp ringer och säger att jag får börja jobba hos honom som hembiträde och baka kakor varje dag. Men nej, likt förbannat kommer alltid de dagarna man fruktar mest, och snabbt ska det gå. Ska jag vara ärlig har jag faktiskt haft mardrömmar om den här praktiken. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra ändå. Och det tror jag nog. Mora-bor är då inte bittra.


Igår såg jag en film med en skådespelare som jag anser vara en blandning mellan Buzz Lightyear, Greve Dracula och Albert Einstein. Okej, nu ska jag inte vara elak. Killen är ju DÖSNYGG. Robert Pattinson heter han annars. Det var nog en av de bästa filmerna jag har sätt på länge, fast å andra sidan, jag ser ju inget annat än bra filmer. Den här hade dock ett sjukt oväntat slut. Okej, så sjukt var det inte, mest häpnandsväckande och oväntat. MEN SÅ BRA! Hjärtahjärtahjärta.


Skapa flashcards