sabinahedlund

Alla inlägg under juni 2011

Av sabina hedlund - 30 juni 2011 15:28

Min otäcka bränna vill inte sluta brinna! Det är värst vid höger axel/skuldra eftersom jag uppenbarligen schtekte ojämt och har därav blivit okapabel till rörelser. Natten var inte till benägenhet då jag vaknade upp och skrek varje gång jag vände på mig. För att inte tala om processen mellan uppstigning och påklädning då den tog 5 gånger så lång tid än vanligt. Jag trodde inte det var så illa eftersom jag knappt kände något i början. Nu är det bara ett rent helvete.


 

Jag ska åka förbi apoteket på vägen till jobbet, köpa några liter kylbalsam och hoppas att det lindrar smärtan något. Längtar tills det börjar flagna.

Av sabina hedlund - 30 juni 2011 10:41



Jag vill tillbaka!


Av sabina hedlund - 27 juni 2011 11:25

Jag fick några dagar ledigt den här veckan så jag och Erika ska ut till stugan för lite sol och bad och grill och chill och flört med snygga killar till grannar. Det kommer bli AWESOME!

Av sabina hedlund - 24 juni 2011 23:45

Dagen har omfattat obegripliga konversationer om huruvida midsommar är en hyllning till fruktbarheten då midsommarstången tydligen ska representera en mans penis och inte något annat. Vad det gäller dansen, har jag inga kommentarer.


Vi lämnar det åt historien och går istället till dagens händelse. Den var riktigt awkward.


Jag ställer mig och sopar golvet efter att ha överlevt ännu en nära-döden-upplevelse på jobbet. En manlig gäst kommer fram till mig, beundrar sättet jag sopar på och börjar prata om sina egna erfarenheter med sopkvastar. Jag låtsas låta intresserad samtidigt som jag försöker komma på en lämplig manöver för att slippa denna mindre roliga konversation. Jag vänder ryggen till och verkar vara fullt upptagen med att sopa extra mycket under bordet som redan är rengjort. Det fungerade, mannen vänder sig mot mina arbetskollegor och fortsätter med sina historier. 

 

Det tar inte lång tid innan han kommer tilbaka till mig igen med sina berömmelser (Killen måste verkligen älska sopkvastar). Han byter samtalsämne, börjar prata om bryggerier i Köping och jag försöker dra till med en ny, hastig manöver men misslyckas. Jag ler och kan inte annat än instämma då jag inte förstår vad han pratar om. Han verkade åtminstone glad över mitt falska engagemang och ger mig en klapp på axeln som sedan leder till en stor kram, en lång kram, samtidigt som han önskar mig en glad midsommar. Själv står jag där som ett fån i chocktillstånd och försöker tänka efter om han är en släkting eller någon släktings vän. Icke.

 

Såhär vid närmare eftertanke var mannen antingen full, pedofil eller överdrivet snäll och lycklig som person, typ fransman.

Av sabina hedlund - 23 juni 2011 23:17

Dagen på jobbet gick ovanligt fort trots det allmäna Svensson vädret och bristen på gäster. Vi i personalen hade dock lika kul som vanlig med pärlarbete och kortspel. Och jag ska döda mig för att ha missbrukat alla FETA bakverk.

Fan vad jag TJOCKAR.


Morgondagens midsommarafton kommer att spenderas på Gammelgården med mina finfina kollegor, för att sedan bjudas på god midsommarmat fram mot kvällskvisten.


Jag klagar inte.

Av sabina hedlund - 22 juni 2011 23:45

       

Av sabina hedlund - 20 juni 2011 13:52

Jag måste vara den sämsta versionen av shopaholic som någonsin existerat. Kläderna jag har i min garderob är för det mesta oanvända och urväxta. För att inte tala om gamla. Senast jag köpte kläder var i höstas, varav 3 år sen jag shoppade tillsammans med någon. Faktum är att jag hellre köper muffinsformar och strössel än kroppstäckande tyger.


Snart ska jag köra till Arboga och hämta upp Erika för att sedan åka vidare till Tuna Park och SHOPPA. Målet är att min plånbok blir helt tömd och att jag kommer hem med MINIMUM 10 plagg.

Av sabina hedlund - 18 juni 2011 23:04

Två och ett halvt winerbröd, en våffla med extra mycket hjortronsylt och grädde, en brownie, en halv mosad morotskaka samt kvarlämnad vaniljglass+chokladsås+vispad grädde+maränger. Och fanta.


Caféjobb har sina nackdelar. Det är dock förta gången som jag har TJOCKAT så här mycket. Sista också, och som straff för mitt omogna beteende tänker jag hoppa över frukost, lunch och middag samtliga dagar, livet ut. Och börja träna.

Ovido - Quiz & Flashcards