sabinahedlund

Alla inlägg under maj 2012

Av sabina hedlund - 30 maj 2012 23:02

Idag var jag på möte med jobbet och fick ut mitt schema för sommaren på Gammelgården. Det var ett fint schema och sommaren ser ut att bli mycket bra. Dagen i skolan har annars varit rätt värdelös och jag har, för det mesta, bara känt mig trött och irriterad. Jag vet inte varför, men det känns som att alla mina krafter har försvunnit och jag har bara blivit så seg. Därför har jag beslutat att ta en välförtjänt ledig dag imorgon och ignorera det faktum att det är hyllning av betygsättning, klasskamp och studentfest. Ni får klassa mig som torr, men för tillfället varken orkar eller bryr jag mig.

Av sabina hedlund - 30 maj 2012 21:47

Trots att vi först lärde känna varandra för snart 3 år sedan, känns det som jag har känt dig i hela livet.

Du är som en riktig syster för mig och jag kan prata om allt mellan himmel och jord med dig.

Vi är så lika varandra i sättet, skrattar åt samma saker och har alltid lika roligt tillsammans.

Du är guldvärd och den bästaste av bästaste vänner någonsin!


Och ja, vi kommer allt liva upp på ålderdomshemmet när vi blir gamla!

 


Av sabina hedlund - 28 maj 2012 21:47

         

Säg hej till Erik.


Det är nu den roliga veckan har börjat. Veckan med alla utmaningar och hyss. MOHAHA. Idag bytte vi kön och imorgon ska vi strosa runt i pyjamas och leka kuddkrig i rondellen. Det blir något att se fram emot.

Av sabina hedlund - 25 maj 2012 18:58

Jag lämnade in min sista uppgift och skrev mitt sista prov någonsin idag. Eller någonsin kanske jag inte ska säga, man vet ju aldrig vad som händer. Vad det gäller gymnasiet är det över nu. ÖÖÖÖÖÖVER. Det känns bara konstigt att komma till skolan då vi i princip inte behöver gå på några fler lektioner. Det enda vi gör är att ströva omkring. Idag hade vi bara två lektioner, båda var 5 minuter långa och hade ett mellanrum på fyra timmar. VÄRT.


Imorgon går startskottet för å-racet och den årliga klasskampen med alla olika utmaningar och bus. Trots att vissa redan har tjuvstartat.


  

Av sabina hedlund - 24 maj 2012 17:51

Imorse vaknade jag upp alldeles svettig av värmeböljan som intog mitt rum. Båda våra lektioner var inställda så vi fick en härligt ledig dag. Jag ignorerade det faktum att jag trots detta hade 2 skoluppgifter att beta av och la mig istället ute i solen för att införskaffa mig lite mer färg på kroppen. Dagar som denna måste man ju bara ta vara på, speciellt när människor omkring mig blir bländade utav blotta synen av min bleka hy.


Jag kan inte påstå att det blev mycket bättre nu när ena kroppshalvan är mörkare än den andra #ojämnsolbrännawhoop.

Av sabina hedlund - 22 maj 2012 16:04

Idag fick vi sluta lite tidigare så jag och Erika begav oss till Marieberg för en spontan shopping. Jag hittade en massa färgglada och ultimata plagg och skulle jättegärna ta kort och lägga upp dem här om inte mitt rum såg ut som tredje världskriget vilket skulle förstöra hela sammanhanget. Ni får nöja med en enskild inre bild.


Nu ska jag byta om för att sedan åka till Surahammar och tävla. Något som jag annars har valt istället för att åka och tälta/fezta/grilla/mysa/studenta med klassen. Kalla mig dum om ni så vill. Men just nu kan jag inte finna något roligare än att springa runt och leta efter orange/vita skärmar.

Av sabina hedlund - 20 maj 2012 15:17

                     



Efter att ha tittat på alla underbart vackra på balen åkte Erika och jag ut till sommarstugan för att få en liten försmak på sommaren.

     

Av sabina hedlund - 17 maj 2012 23:32

Igår köpte jag den nya Ben&Jerrys smaken som jag sitter och avnjuter i detta nu. Inte så god som jag hade trott, men det funkar!

 


Dagen har förövrigt spenderats framför TV:n där jag har tittat på EM i orientering. Något som fick mig att ångra att jag inte följde med till Mora. Jag har, på heder och samvete, aldrig varit så sugen på att orientera. Ska nog börja ta tag i saken och anmäla mig lite tävlingar medans jag fortfarande är ung.


Imorgon ska jag på bio för att kolla på Johnny Depp som leker vampyr och på lördag ska jag kolla på mina fina klasskamrater som ska gå på bal. Härliga ledigheter.

Ovido - Quiz & Flashcards