sabinahedlund

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2013

Lördag

Av sabina hedlund - 26 oktober 2013 19:26

Nu kan jag för en gångs skull ta lite långledigt utan att känna dåligt samvete över att ha det.  Eleverna går nämligen på höstlov denna vecka och det blir därmed inget vikariat för min del. Det ska såklart bli jätteskönt. Dels för att inte behöva hålla trim på ett helt gäng ungdommar som tycker om att kasta pappersflygplan, skrika, inte lyssna, dansa till The Fox och spela spel som i sin tur ger mig huvudvärk vilket är ett ytterst sällsynt fenomen för min del. Dels för att slippa höra att min ålder är i det dubbla i deras ögon. De små liven...Imorgon kommer dessutom mina kusiner från Luxemburg tillbaka igen och kommer att stanna här tills på torsdag så det ska bli kul att spendera lite kvalitetstid med dem!


Om en månad åker jag upp till Kiruna. Jag önskar verkligen att jag kunde längta och hatar mig själv lite för att jag inte gör det. Men det faktum att jag inte kommer att fira jul i år igen gör mig otroligt deprimerad. Sedan kan det ju komma sig att det är värsta drömjobbet jag får med värsta bästa arbetskamraterna och den mest otroliga upplevelsen man kan drömma om som i sin tur gör att det blir en underbar jul. För att inte tala om att jag inte kommer att bo så långt bort från nordpolen och jultomtens verkstad. Jag kan åka skoter, släde, skidor, snowboard, se norrsken, uppleva mörker 24 timmar om dygnet, jobba i ett ishotell. Vad mer kan man begära?


Det känns som att jag ska åka utomlands igen. Tågresan tar lika lång tid som flygresan till Australien tog. Så det blir nästan samma sak. Jag hamnar på andra sidan jordklotet igen och kommer inte hem förrän om fem månader. Jag önskar, hoppas och ber att jag kommer få det så jäkla bra så jag inte ens känner ett behov av att komma hem. Jag kanske stannar för alltid. YOLO.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sabina hedlund - 16 januari 2015 21:15

Nu är det verkligen längesen man skrev här...oj oj oj. Jag har  funderat på att ta igen bloggandet igen efter dessa 13(månader) som jag inte har varit aktiv, men det har liksom inte blivit av...Vet inte vad som hände heller. Livet kom emellan antar j...

Av sabina hedlund - 6 december 2013 11:34

Jag vet att ni som följer mig går in här varje dag och ser om jag har skrivit någonting nytt. Just det, jag syftar på er mormor, morfar, pappa och mamma. Faktum är att hela ishotellet är ett värsta top secret agent ställe och man får inte gå ut med v...

Av sabina hedlund - 26 november 2013 10:41

När jag klev av tåget i Kiruna blev jag bemött av ett kallt och väldigt vitt vinterland. Något frusen och ovetande om vart jag skulle ta vägen stannade en bil framför mig med namnet ICEHOTEL printat på den. Bussturen från Kiruna fram till Jukkasj...

Av sabina hedlund - 24 november 2013 20:19

Japp, så var jag iväg igen. Måste erkänna att det var något mer känslosamt att åka iväg nu än vad det var när jag åkte till Australien. En tår rullade till och med ner på kinden. Man kan väl säga att jag packade in i sista minut. Jag kom på saker ...

Av sabina hedlund - 9 november 2013 18:58

Häromdagen begav jag mig ut till Sherwoodskogen för ett träningspass. Jag tog såklart med mig min kära GoPro för att filma hela förloppet. Jag vet inte om det blev så mycket till träningen då jag genast intog en slags regissörsroll och sprang runt oc...

Skapa flashcards