sabinahedlund

Alla inlägg under november 2010

Av sabina hedlund - 30 november 2010 20:27

Jag har lagat mat.

Jag har jobbat.

Nu ska jag plugga.


Hörs imorgon.

Puss

  

Av sabina hedlund - 28 november 2010 14:19

Ska ut och se om bilen och jag kan trotsa detta snökaos utan att åstadkomma allt för många olyckor.


Wish me luck.

Av sabina hedlund - 27 november 2010 19:28


Andra filmen av Harry Potter går på tv:n nu. Perfekt läge att sätta igång med ett maraton eftersom jag såg första filmen förra helgen. Nu ska jag ladda på med den tredje så får vi se hur långt jag kommer.


Go go Gryffindor!

Av sabina hedlund - 27 november 2010 17:56

  

Av sabina hedlund - 27 november 2010 17:05

Jag har nog aldrig mått så dåligt över att gå upp så tidigt på en lördag som idag. Att dessutom spendera halva dagen på Ullvi gjorde inte saken bättre. För jag gjorde inte mer än att strimla rotselleri, baka improviserade scones och städa, diska, skrubba. Så sjukt tråkigt.


Efter öppet hus var det dags för den årliga orienteringsavslutningen. Dock inte så märkvärdigt i år.


Nu är jag hemma efter en extremt lång och seg dag. Jag har inte ätit något på hela tiden och har ont i halsen. Jag tror nog att jag håller på att bli sjuk.

Snart ska vi beställa kinamat och sen jag ska sätta på en långfilm och krypa ner i sängen tillsammans med en stor kopp te.


Imorgon ska vi plocka fram julen och baka.


Av sabina hedlund - 26 november 2010 23:31

Jag har ägnat större delen av kvällen nere på tryckeriet där jag har "satt lås" i 1200 rattar. Jag förväntar mig inte att ni ska förstå. Jag orkar bara inte förklara. Underhållande är nog inte det rätta ordet, men det är värt pengarna.

   


Nu måste jag sova. Morgondagen bjuder på öppet hus, orienteringsavslutning och ännu en smärtsam kväll på tryckeriet.  

God natt.

Av sabina hedlund - 26 november 2010 22:26


Jag kände att det var dags för en video. Inte lång. Inte märkvärdig. Bara video.


Företagsekonomin idag var värre än någonsin. Förmodligen för att läraren var hes och resonerade i tystaste tonläget samt i slowmotion. Segare lektioner finns inte. Usch.

På engelskan delade vi in oss i grupper där vi skulle agera "polis och tjuv". Jag och Erika var poliser och skulle hitta på olika frågor att ställa till Emil och Niklas som var misstänkta för ett brott. Det var då meningen att vi skulle fråga en i taget för att se om deras svar var detsamma. De failade dock och blev "inspärrade i fängelse". Det var rätt kul!

På svenskan höll vi som vanligt på med medeltiden, som jag förörvrigt inte tycker har någonting till svenskan att göra. Men men. Jo, en sak till. Vår lärare berättade nämligen att hon var gravid i sjunde månaden. Hela klassen brast ut i chock då vi inte hade märkt något. Där ser man.


Jag toppar detta inlägg med att berätta att jag fick VG på matte-provet som vi hade i måndags. VG. Jag. Vad hände?

Av sabina hedlund - 24 november 2010 21:02

På Culinaren var det fullbokat och jag hade hand om dagens husman. Kalvlever. Som förövrigt är ett äckligt organ.

När första beställningen kom satte jag stekpannan på spisen för att börja tillagningen. Ā la minute som det kallas. Problemet var bara att stekbordet inte var påslaget, och det upptäckte jag efter ett tag. Samtidigt som jag virrade runt för att leta efter ett fungerande stekbord så kom det flera beställningar. Synkroniserat stod lärarna med piskor och skrek åt mig för att det gick för sakta. What to do?. Jag får panik av stressen och blir förbannad för alla klagomål. Jag hatar att laga mat men gör ändå mitt bästa. Inget beröm för detta?


När jag kom hem började jag göra i ordning Tack-tårtan till min lärare som har fixat mig en plats på bivur istället för helvetes Culinaren. God bless her.

Den blev inte som jag hade planerat, men det får duga.



Som gräddet på moset har jag träningsvärk också.  

Ovido - Quiz & Flashcards