sabinahedlund

Alla inlägg under oktober 2010

Av sabina hedlund - 31 oktober 2010 12:08

Har fått en beställning på tårta tills imorgon. Det är nämligen Johanna och Niclas som fyller år, och det måste firas med något alldeles extra! Jag har inte bestämt hur tårtan ska se ut än, bara att jag ska göra den i ett slags "hösttema", så jag ska söka efter lite insperation på olika tårtbloggar.

Hur slutresultatet blir lägger jag upp imorgon eftermiddag efter att ha levererat den. Det måste liksom förbli en liten hemlis tills dess.

Puss.

Av sabina hedlund - 30 oktober 2010 23:17

Ny receptblogg!

http://sugertop.blogspot.com/


Jag ska försöka uppdatera den här lite mer än min förra receptblogg. Vi får hoppas på det bästa.

Av sabina hedlund - 29 oktober 2010 20:30

Idag hade jag sovmorgon till 10:15, lång lunch, inställd svenska och en 1,5 timmes kortare skoldag. En perfekt inledning på ett uppskattat höstlov med andra ord.

När jag kom hem låg ett fint litet paket i min brevlåda. Återigen en beställning från min favoritbutik tårtdecor.


Den här gången blev det:

  • Brun airbrushfärg
  • Rosa airbrushfärg
  • Metallicfärg i guld
  • Mörkgrön pastafärg
  • Utstickarset, 5 bladiga blommor
  • Utstickarset, diverse blommor 
  • Bladnervsmarkörer
  • Chokladform, stjärnor
  • Chokladform, snäckor
  • Chokladform, diverse praliner
  • Blomrondell i metall
  • Tyllbox
  • Engångs-spritspåsar
  • Stor koppling

Jag är som vanligt helnöjd med mina inköp och kan varmt rekomendera tårtdecor till er bakälskare. Dom är suveräna!


Nu ska jag ta och återgå till min Ben&Jerry och Idol.

Olle är förjävla grym asså!

Puss.


Av sabina hedlund - 27 oktober 2010 18:20

Rondeller, jävla äckel rondeller.

 

Bestämde mig för att ta bilen till träningen vilket jag brukar göra varje vecka. Idag hade jag dock ännu bättre självkänsla efter gårdagens lektion på körskolan. Kanske för bra självkänsla.

Började med lite stillastående då jag endast lärde mig att hitta växlarna utan att titta (jag brukar nämligen alltid kolla när jag växlar och det får man tydligen inte göra). Nu kan jag det. Typ. Därefter krypkörning, uppväxling, rallykörning...ja, ni fattar grejen. Tillslut kommer jag fram till en rondell (det är förresten den tiden på dygnet som det är mest trafik då alla stressar hem från jobben) och växlar ner till 1:an. Väntar på min tur. "Mötande trafik" undviker att blinka ut ur rondellen, så man vet inte om dom ska fortsätta köra eller inte. Detta ledde så småningom till motorstopp för min del. Försöker starta bilen igen men det går inte. Gubbjäveln bakom verkade inte förstå innebörden av ÖVNINGSKÖRNINGsskylten och började tuta som bara den. Kommer in i en fas då jag blir väldigt stressad och t.o.m brister ut i gråt. Efter ytteligare några försök att starta bilen kommer jag äntligen iväg. Det kanske tog 5 minuter, och i det läget vågade jag inte titta bak och se vilken kö jag hade bildat. Resten av vägen till träningen skrek jag ut alla tänkbara svordomar för alla jävla bilister som inte kan köra. Nu var det trots allt mitt fel alltihopa, men ändå.


Jävla äckel rondeller.

Av sabina hedlund - 27 oktober 2010 08:43

  

Av sabina hedlund - 26 oktober 2010 17:05

Vi kan ta dagens händelser i form av en punktlista. Det underlättar för alla, tro mig.

  • Inlämning av Laktos-matsedel samt artikel
  • Hygien-prov
  • Tandläkarbesök
  • Körlektion

Kanske inte låter så märkvärdigt, men på de två sistnämnda offrade jag faktiskt min lunch samt håltimme. Så det så.


...Och nu tillbaka till det musikaliska träsket.

 




Av sabina hedlund - 23 oktober 2010 21:32

Min lördag har tillmestadels spenderats i Kolsva där jag har stått som funkis på Hagens IP och samlat in parkering-pengar. Våran klubb arrangerade nämligen 3 orienteringtävlingar i en (elitserien/junior-cup/Köpingsträffen).

Ni som är "icke orienterare" sitter säkert med ett stort frågetecken i pannan, och undrar vad fan jag snackar om. Ingen idé att förklara heller, eftersom jag är sämst på sån't.

Nåväl, det kommer att stå om det i tidningen i allafall, om inte visas på sporten?

Varför tar jag upp det ens? Det är ju inte så att ni kommer läsa igenom hela bilagan om orientering, eller? och vem fan kollar på sporten?

Låt oss glömma det här inlägget, shall we?

  

Ovido - Quiz & Flashcards