sabinahedlund

Alla inlägg under september 2009

Av sabina hedlund - 30 september 2009 20:09

milen idag blev helt misslyckad, dels för jag hade träningsvärk från gårdagens backintervaller och dels för att jag inte hade min mp3 med mig. jag började i alla fall lugnt och fint och har ett ganska bra tempo de första 5 km men inser sedan att det går för sakta och måste då öka farten de restrerande 5 km. resultatet av det blev enormt sega ben och enormt mycket mjölksyra. jag kommer i mål med tiden 63:45. 4 minuter från MVG tiden. det är surt, jag vet! men med tanken på att jag inte kunde stå upp när jag kom i mål, så tror jag inte att jag kunde gjort så mycket bättre ifrån mig.


klockan 13:00 var det dags för lektioner igen, då vi tydligen skulle ha ett litet "test" på några franska ord som vi är "tvugna" att använda när vi är i köket. men smart som jag är så trodde jag testet var imorgon och hade inte pluggat någonting. som tur var kunde jag redan en del av orden och slingrade mig ur det ganska bra. något MVG blir det i alla fall inte!


nu här på kvällskvisten (efter att ha tränat för andra gången idag) så känner jag mig sjukt trött. det ända som håller mig vaken nu är tanken om att säsongstarten för grey's anatomy snart börjar. efter det kan jag få en lång och mysig natts sömn med sovmorgon till 11:40. älskart!


Av sabina hedlund - 30 september 2009 08:00

jag har stumma ben och ska snart ut och springa milen.


känns inte sådär jättebra...

aj.

Av sabina hedlund - 29 september 2009 16:36

gårdagens backintervaller gav ingenting annat än mjölksyra. vad tror ni då dagens backintervaller gav? ännu mer mjölksyra + en påbörjan av en smärtsam träningsvärk. det blev ju inte så mycket bättre när jag sprang dom där 3 kilometrarna på idrotten heller. nu kan jag säga att det känns! därför tänker jag utesluta kvällens sendrags-staffet, och gå en väldigt lång runda med hunden istället. det blir nog skönt:) nu gäller det ju att ladda upp batterierna inför morgondagen då jag ska springa 1 mil under 60 minuter för MVG. får hoppas på det bästa.

Av sabina hedlund - 28 september 2009 13:33

Min underbara lediga dag blev inget annat än en ouppskattad pluggdag. Nu har jag i alla fall gjort klart min muntliga bokrecension om "pojken som inte fanns" som jag ska redovisa imorgon. Då är det bara att plugga klart till engelska "testet" som också är imorgon. 50 svåra glosor, en text, och en översättning från svenska till engelska ska matas in.

but be strong! imorgon är nämligen min ända vanliga skoldag den här veckan, resten av veckan innehåller en hel del inställda lektoner och härliga sovmorgnar, I like it!

Av sabina hedlund - 27 september 2009 12:03

Det är tråkigt att logga in på bilddagboken och se att endast en person har laddat upp en bild och skrivit ett meningslöst tråkigt kedjebrev. Det är tråkigt att logga in på facebook och inte ha något att harvesta på farmville. Det är tråkigt att gå in på hemsidan och se att ingen har skrivit något om veckans träningar eller föregående tävlingar(USM tex!). Det är tråkigt att sitta här och undra om folket där ute lever eller om dom av någon bra anledning inte sitter framför datorn och skriver något vettigt som jag kan läsa för att få det lite mindre tråkigt här i livet. Det är tråkigt att tänka tanken om att jag snart måste gå ner till mitt bombnedslagna rum och städa eftersom det inte finns något roligare att göra. Det är väldigt tråkigt att jag inte får baka för att brorsan är med i något ät-bara-nyttigt-i-några-månader projekt. Det är tråkigt att sitta här och slösa bort mitt meningslösa liv genom att skriva om allt som är tråkigt.


jag bör nog sluta nu.

Av sabina hedlund - 26 september 2009 11:46

Igår kväll såg jag döden i vitögat. Döden i skepnad av en 8-benad varelse, som hade mage nog att överta hela mitt golv. Skakande och ihopkuren satt jag på min säng, i hopp om att stålmannen snart skulle komma och rädda mig. Min väntan var förgäves. Efter en lång tid sittandes och tänkades insåg jag att jag var tvungen att möta döden helt själv. Öga mot öga. Mitt livs kamp kunde börja. Jag ser ut över rummet och försöker hitta ett dödligt vapen. Mitt vänstra öga tar sikte mot en bok som ligger på skrivbordet mittemot sängen. Fan. Tanken att passera denna livshotande varelse fick mig att rysa till. Nu var jag tvungen att vara effektiv. Varje sekund räknades. Jag står och tänker ut ett bra hopp medan svetten rinner ner för pannan. Jag tar sats och kommer upp på en bra höjd i luften, jag river åt mig boken och kastar den mot varelsen men missar. Fan, den är snabb. Jag haffar åt mig en ny bok och smyger mig fram bakom den. Jag gör mig redo för ett anfallshopp och kastar mig över varelsen med boken före medan jag skriker "die bitch, DIEEE!!". *smack*.



kan inte någon utrota dessa jävla spindlar?!

Av sabina hedlund - 25 september 2009 08:00

så himla skönt med sovmorgon idag, och ändå går jag upp samma tid som vanligt.japp jag ska vara i skolan om 2 timmar och då ska vi laga mat med endast 5 personer i köket(resten är på culinaren) .lovely!

anledningen till att jag sitter här nu och skriver är för att fördriva tiden lite. och det funkar! det har tagit mig minst 20 minuter att skriva de föregående meningarna. faktiskt! och det blev inte ens bra. kolla bara. det ser ju fult ut!(för att göra det här inlägget lite mer oproffisionellt så tog det ytterligare 10 minuter att skriva de senaste orden)


(45 minuter senare...)


fan va tiden gick fort nu då!

jag går och tar en frulle...

Av sabina hedlund - 23 september 2009 13:45

dagen tillängnades på skolan ändast tillsammans med alla hotell och restaurangare. vi blir fördelade i grupper blandat med 1:or och 2:or, och börjar dagen med en tårt tävling, där den snyggaste och godaste tårtan skulle vinna. vi fortsätter med tipspromenad(ring 118 800 om ni har problem med frågorna, de är dock inte så effektiva som de sägs vara, tog 10 minuter att få fram svaret) efter promenaden var det dags för film, som inte var så jätte bra, handlade om en kvinna som älskade att laga mat, hmm undrar varför dom ens kom på tanken att välja en sån film -.-' sen fick vi mat som dom hade gjort på restaurang culinaren, fläskfilé och potatisgratäng med tillbehör, ganska gott faktiskt. till efterrätt blev det tårtorna som alla hade gjort, våran vann dock inte, även fast den vart grymt snygg, och grymt god!

efter lunch var det dags för 5-kamp, jag och några andra tjejer undvek våra lag så vi inte skulle behöva vara med och delta på de pinsama stationerna, och det funkade faktiskt. som tur var.


over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards