sabinahedlund

Alla inlägg under juli 2010

Av sabina hedlund - 31 juli 2010 18:01

Idag var det jaktstart och jag var inte alls sugen till att springa. Jag tyckte att banan var rätt så lätt, men det gick skitsegt.


När vi kom tillbaka till campingen så spelade juniorerna/seniorerna fotboll och vi ställde oss där för att kolla. Strax efter det valde jag att bojkotta 6:te etappet för att istället åka hem. Så sjukt trött på det trista vädret.

     '

  

Av sabina hedlund - 29 juli 2010 18:00

Dagens etapp gick så sjukt bra! Det var en jättefin terräng och jag var verkligen taggad till att springa. Jag kanske bommade 5 minuter totalt, men dock så lycklig över att ha klarat en 5,4 km lång bana på dryga timmen. Det är inte alls likt mig så det var jättekul.


(Jag blev geting-stucken vid min elfte kontroll, inte okej)

    


Av sabina hedlund - 28 juli 2010 14:00

Idag var den ända dagen med sol! och vad passade inte bättre än att sola?


Vid lunchtid stack vi till en kina-restaurang för att äta. Kina-mat är kanske ingen favorit för mig, men vi hade det väldigt trevligt ändå.

        


På kvällen kom Martina tillbaka efter att ha spenderat sin vilodag i sura, då stod Ben&Jerrys på menyn. Mums!

  

Av sabina hedlund - 27 juli 2010 11:30

Dagens etapp gick på samma ställe igår bara att det var långdistans idag. En obehaglig smärta i fotsulorna liknade skavsår gjorde att jag blev aningen osäker till att springa. Jag trodde att Ol-skorna skulle få det att göra mindre ont. Icke. Jag kom inte längre än till första kontrollen innan jag var tvungen att bryta. När jag kom tillbaka till TC igen hade visst ingen gått särskilt bra.

Nämn någon som gjorde det.


Väl hemma på campingen började vi packa badkläder för att sedan bege oss till Gustavsvik för lite äventyrsbad. Det var inte mer än trångt då alla tänkte likadant som oss.


På kvällen drog vi in till stan för att titta på sprinten, och sedan gick vi runt och hade allmänt skitkul.

   




  

Av sabina hedlund - 26 juli 2010 12:00

Idag var det dags att ge igen för gårdagens misslyckande. Jag hade sen start och det var medeldistans (min favorit). Terrängen var mycket bättre idag och det var lättare att orientera. Dock gjorde jag 2 stycken större bommar på 10 minuter, en i början och en i slutet. Ganska surt eftersom jag hade ett rätt bra flyt resten av banan.

     

  

Av sabina hedlund - 25 juli 2010 10:15

Idag var det dags för första etappen och jag skulle ut och orientera för första gången på 3 månader(?) på en bana som var lite för lång. Att kartan huvudsakligen bestod utav höjdkurvor gjorde saken inte bättre då jag inte kan läsa dem. Därför tog det cirka 113 minuter för mig innan jag kom tillbaka till mål på banan som var 5,1 km lång. Ska jag nämna att jag kom näst sist också?

Inte kul.


När vi kom tillbaka till Campingen igen så åkte vi iväg till Marieberg för en gudomligt god middag på restaurang. Status!

  


Av sabina hedlund - 24 juli 2010 09:30

Direkt när vi kom fram till Örebro var det dags att sätta upp tält av olika slags slag för att sedan bege sig mot stora torget och invigningen av O-ringen 2010.

           

  

Av sabina hedlund - 23 juli 2010 19:05

Imorgon bär det äntligen iväg till o-ringen och Örebro tillsammans med ett gäng härliga människor. Jag har precis packat klart det sista och laddat upp mobiler och kamera. Hoppas bara att allt kommer med.


Den kommande veckan ska jag närmare bestämt leva stenåldersliv, ingen el alltså, och därför tänkte jag slänga in ett sista inlägg innan jag åker.

När jag kommer hem får ni vara beredda på världens bildbomb.


Hare brabättrebäst så länge!

Skapa flashcards