sabinahedlund

Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Överraskning

Av sabina hedlund - 7 mars 2013 06:57

Jag har en överraskning att berätta. Eller det är väl snarare ett avslöjande då jag uppenbarligen är sämst på att hålla överraskningar och redan har berättat det för personerna jag ville överraska mest. Då kan jag lika gärna dela med mig till resten av befolkningen(ja, just ni 15 okända personer som följer min blogg var eviga dag. Puss. Älskar er.)

Jag kommer ihåg när jag hade bokat uppkörning och lovat mig själv att jag inte skulle berätta det för någon utan plötsligt dyka upp där en dag. Med Puman. Utan föräldrar sittandes i passagerarsätet. Då skulle folk bli bra häpna. Men så blev det ju inte.

Dagen efter i skolan sprang jag exalterat fram till Erika och sa något i stil med "HA HA jag har en hemlighet som inte du får veta! IIIHHHH. Suckahhhh." Och fick som svar "men nej?! Säg! Du ska ta körkort eller hur?"

Idiot. Att ens komma på tanken att ge en ledtråd till personen som är smartare än Einstein himself och kan lista ut saker snabbare än kvicken var ju bara idiotiskt. Inte har jag lärt mig utav mina misstag heller. Nej, det gör jag minsann alltid den hårda vägen...

Hur som haver. Överraskningen ja...Trumvirvel!

Jag har bokat om min hemresa så att jag landar på Arlanda den 24:e april istället för den 22:a maj!

Jag kände efter Airlie Beach att jag inte hade lust att spendera 2 hela månader till i staden som jag hatar bara för att bo och jobba och inte kunna göra så mycket mer resande för pengarna. Mitt enda och sista mål nu är Ayers Rock och sen är jag nog nöjd med Australien. För tillfället.

Dessutom har jag en enorm hemlängtan! (Jag har aldrig haft hemlängtan i hela mitt liv. Har ständigt längtat ifrån mitt hem vilket var delvis den anledningen till att jag gjorde den här resan från första början). Jag vill kunna lägga upp tallriksmodellen när jag ska äta (med produkter som inte har blivit misshandlade och nerpressade i konservburkar). Jag vill ta långa promenader med min hund. Jag vill börja träna som jag gjorde förr i tiden. Jag vill baka och tilllaga mina nya recept som jag har legat och komponerat på kvällarna. Jag vill kunna ha tillgång till dator och TV i samma rum. Jag vill bada länge och mycket i varmvatten. Jag vill kunna vara helt isolerad och instängd från samhället. Jag vill laga mat. Jag vill tvätta. Jag vill städa. Jag vill surva mina föräldrar. Pfft. Lugn nu. Men mest av allt. JAG VILL HEM OCH HA DEN MEST ULTIMATA CHILLHELGEN MED MIN UNDERBARA OCH BÄSTA VÄN SOM JAG HAR SAKNAT OTROLIGT MYCKET UNDER DEN HÄR RESAN. Mariokart. Harry Potter. Disney. Filmmaraton. Chonny. Skitsnack. Hemmagjord pizza. Sundänge. Roadtrip. Ultimat shopping. Vara-uppe-till-klockan-4-på-morgonen-av-att-föra-samtalsämnen-om-obetydliga-saker-som-gör-att-vi-båda-bidrar-till-ständiga-skrattattacker.

Livet vore bra bittert utan dig min vän<3

Jag känner att jag behöver en månads rehabilitering innan jag börjar jobba på Cafeet i sommar. För att ta in allting. För att andas. För att försöka lista ut vad jag vill göra till hösten.

Om inte planet kraschar och vi alla dör förstås. Då ses vi i Nangijala.

 
 
Ingen bild

erika

13 mars 2013 19:42

ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHH <33333333333333

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sabina hedlund - 16 januari 2015 21:15

Nu är det verkligen längesen man skrev här...oj oj oj. Jag har  funderat på att ta igen bloggandet igen efter dessa 13(månader) som jag inte har varit aktiv, men det har liksom inte blivit av...Vet inte vad som hände heller. Livet kom emellan antar j...

Av sabina hedlund - 6 december 2013 11:34

Jag vet att ni som följer mig går in här varje dag och ser om jag har skrivit någonting nytt. Just det, jag syftar på er mormor, morfar, pappa och mamma. Faktum är att hela ishotellet är ett värsta top secret agent ställe och man får inte gå ut med v...

Av sabina hedlund - 26 november 2013 10:41

När jag klev av tåget i Kiruna blev jag bemött av ett kallt och väldigt vitt vinterland. Något frusen och ovetande om vart jag skulle ta vägen stannade en bil framför mig med namnet ICEHOTEL printat på den. Bussturen från Kiruna fram till Jukkasj...

Av sabina hedlund - 24 november 2013 20:19

Japp, så var jag iväg igen. Måste erkänna att det var något mer känslosamt att åka iväg nu än vad det var när jag åkte till Australien. En tår rullade till och med ner på kinden. Man kan väl säga att jag packade in i sista minut. Jag kom på saker ...

Av sabina hedlund - 9 november 2013 18:58

Häromdagen begav jag mig ut till Sherwoodskogen för ett träningspass. Jag tog såklart med mig min kära GoPro för att filma hela förloppet. Jag vet inte om det blev så mycket till träningen då jag genast intog en slags regissörsroll och sprang runt oc...

Ovido - Quiz & Flashcards