sabinahedlund

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av sabina hedlund - 3 mars 2013 07:07

Idag har vi ännu en gång gjort motsatsen till vad vi planerade igår (Tänk vilken tur att jag inte skrev upp det här). Vi sov länge. Promenerade ut på bryggan. Tog Titanic-poserande bilder. Gick till affären. Köpte glass och milkshake. Gick tillbaka till havet. Satt på en sten och avnjöt glassen och milkshaken medans vi tittade på vågor som formades och kolliderade med varandra. Såg ett stort svart moln som var på väg i vår riktning. Gick tillbaka till hostlet. Åt upp mina riskakor och vindruvor. Tittade på ytterligare filmer på youtube.

Annars då.

Jag har köpt fluffiga byxor(på nedanstående bild) som jag älskar och som jag vet att min mamma kommer att hata och klaga på i resten av mitt liv.

Jag har blivit besatt av riskakor som jag alltid har haft någonting emot av någon anledning. Dessa tunna, krispiga och smakrika ting utgör numera min frukost, lunch, mellanmål, och kvällmat. Om någon frågar mig vad jag har spenderat mest pengar på här i Australien när jag kommer hem så kommer jag att svara; riskakor. Det känns inte alls bittert.

Av sabina hedlund - 3 mars 2013 00:52

Har ni hört talas om sagan "guldlock och de tre björnarna"? Inte det. Då är det väl jag som är gammal. Det här inlägget kan iallafall relatera till den berättelsen. Det är inget märkvärdigt egentligen. Det handlar om sängar.

Alla hostel vi har kommit förbi att bo på har såklart sängar. Alla i dess olika former och texurer. Långa, smala. Platta, hårda.

Jag kom att tänka på sängarna på Surf Camp där madrasserna måste ha varit över 500 år gamla då fjädrar stack upp och spetsade en i ryggen samtidigt som dom var så tunna att man kände raderna av plankor därunder. Hur nu det går till.

Eller när vi var i Airlie Beach. Där hade madrasserna en fördjupning i mitten så man låg som i en grop och kände stålmaterialet av våningssängen igenom. Inte för att jag kan känna någon skillnad mellan stål och järn. Där fann jag dock EN madrass som inte hade denna fördjupning och böt därför ut den mot min. Varför inte bara byta säng? Jo, när vi väl checkade in var det packning på hela golvet och det fanns 3 sängar att välja mellan. Jag valde just den sängen där jag inte kunde lägga min packning i närheten, så jag var tvungen att lägga den på andra sidan rummet. När några checkade ut dagen därefter böt jag säng så jag kom närmare min packning (nu när jag tänker efter kunde jag bara ha dragit packningen till mig då det blev mer plats på min sida. IDIOT).Det gick bara inte att ha den på ett avstånd på 5 meter ifrån mig.

Nu har vi hamnat på ett hostel där sängarna är hårda som sten. Täcket består av ett lakan som tunt som tidningspapper. Och kudden (den förtjänar inte ens att kallas för det) är platt som en pannkaka. Måste även tillägga att jag är brännskadad på hela ryggen sen i fredags och har träningsvärk i armar och axlar för mitt icke ergonomiska sätt att bära min stora och tunga packning på, vilket inte underlättar min situation. Jag vet, det är mitt egna fel.

Ovido - Quiz & Flashcards