sabinahedlund

Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Möte med en trollkar

Av sabina hedlund - 18 januari 2013 06:55

I torsdags kväll gick jag och Rebecca till side bar för att träffa Magnus, Oskar och Maria (som precis har kommit tillbaka efter 2,5 månad resande). Trots att jag var jättetrött och egentligen inte hade någon lust att gå ut alls, fanns det inga ursäkter. Var tvungen att träffa Maria liksom. Magnus hade med sin vän Nab från England som han hade träffat i Brisbane. Jag gav honom värsta dissen till en början då jag trodde att han var ännu en äckligt full kille som var ute efter mer än att dricka och ha trevligt. Jag, Maria och Rebecca gick ut för tjejsnack då vi överröstades av den höga live-musiken i baren och resten hakade på strax därefter. Plötsligt kommer Nab fram till mig och säger något liknande med "vad heter du?" På brittisk brytning. Jag satt som ett frågetecken och fattade ingenting förrän Magnus kom och översatt. Stackarn. Förökte iallafall. Vi skrattade åtta åt situationen och gick vidare till Magnus hostel för lite Goon och glögg.

Vi satte oss nere i matsalen och Nab börjar plocka fram kortlekar, block och gummiband ur sin väska. Trodde han var galen först. Han bad mig att tänka på ett starkt minne och sommarstugan var det första som dök upp i mitt huvud. Sommar i Sundänge. "Inte så stort, välj något annat!" Och i samma sekund som jag böt minne till när vi fick Sorro sa han "that's better". Vad detta hade och göra med själva trolleritricket har Jag ingen aning om. Han skrev något på en pappersbit som han sedan vek ihop och la mellan oss. Så jag hela tiden kunde se det. Han bad mig att säga sex olika former som han ritade på varsin liten pappersbit och vek ihop. Triangel. Fyrkant. Cirkel. Stjärna. Hjärta. Romb. Han la pappersbitarna på rad framför mig och bad mig först att ta bort två. Två igen. Tills två återstod. Jag väljer en utav pappersbitarna och viker upp. Triangel. Den andra lappen visade formen av en cirkel. Han viker upp sin papperslapp som han skrev från början....och svaret finner ni längst ner på det här inlägget! Dog typ.

Nästa trick utfärdade han på Oskar som skulle tänka på en person som stod honom nära. Han skrev ner personens namn på en papperslapp som Nab sedan rev sönder. Utan att titta på det såklart. "Personen du tänker på har ekonomiska problem". Oskar nickade. "Det är en kille". Rätt. "Han börjar på bokstaven A". Fel. "Det finns ett a i namnet". Rätt. Följande bokstäver som han skrev ner på sitt papper fick Oskar att hoppa ur stolen. Jacob. Dog igen.

Han höll på hela kvällen med sina trick och Jag var nära på att få hjärnsläpp ett tag. Glädjes dock över de enstaka trick som jag lyckades klura ut helt själv.

Det sista tricket han visade innan vi åkte hem var nog det bästa även om det inte var lika märkvärdigt som alla andra. "Har du något favoritkort?". Hjärter 10 svarade jag nästan direkt. Förmodligen för de miljontals omgångar vänd 10 jag har spelat på GG. "That's a very good card" påpekade han och plockade sedan ur det ur leken för att sedan placera det i mitten. "Det här är ditt kort, det lyssnar bara till dig och ingen annan. När du knäpper med dina fingrar kommer det att hamna högst upp i kortleken" (påminner om att han är engelsman och sa följande på det givna språket vilket gav mig rysningar. På svenska låter det ju bara töntigt.) Jag knäpper mina fingrar och han tänder upp det översta kortet. Hjärter 10. Han gjorde om samma sak igen för att försäkra mig om att det inte var något trick och Jag tittade extra noga på hans fingerarbete. *knäpp*. Hjärter 10. Han gjorde det svårare ändå och bad mig att blanda leken efter att han hade lagt in kortet. *knäpp*. Hjärter 10. Han bad mig att skriva min namnteckning rakt över kortet vilket verkade dumt då jag inte ville förstöra hela hans kortlek. Han vek kortet lite på mitten så att en böj skapades och la tillbaka kortet i leken. *knäpp*. Böjen visar sig högst upp och BAAAM. Hjärter 10. Han skrev sedan under det. "Här! Det är ditt. Låt det påminna dig om att du alltid är på toppen". Rysning igen.

Vilken människa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sabina hedlund - 16 januari 2015 21:15

Nu är det verkligen längesen man skrev här...oj oj oj. Jag har  funderat på att ta igen bloggandet igen efter dessa 13(månader) som jag inte har varit aktiv, men det har liksom inte blivit av...Vet inte vad som hände heller. Livet kom emellan antar j...

Av sabina hedlund - 6 december 2013 11:34

Jag vet att ni som följer mig går in här varje dag och ser om jag har skrivit någonting nytt. Just det, jag syftar på er mormor, morfar, pappa och mamma. Faktum är att hela ishotellet är ett värsta top secret agent ställe och man får inte gå ut med v...

Av sabina hedlund - 26 november 2013 10:41

När jag klev av tåget i Kiruna blev jag bemött av ett kallt och väldigt vitt vinterland. Något frusen och ovetande om vart jag skulle ta vägen stannade en bil framför mig med namnet ICEHOTEL printat på den. Bussturen från Kiruna fram till Jukkasj...

Av sabina hedlund - 24 november 2013 20:19

Japp, så var jag iväg igen. Måste erkänna att det var något mer känslosamt att åka iväg nu än vad det var när jag åkte till Australien. En tår rullade till och med ner på kinden. Man kan väl säga att jag packade in i sista minut. Jag kom på saker ...

Av sabina hedlund - 9 november 2013 18:58

Häromdagen begav jag mig ut till Sherwoodskogen för ett träningspass. Jag tog såklart med mig min kära GoPro för att filma hela förloppet. Jag vet inte om det blev så mycket till träningen då jag genast intog en slags regissörsroll och sprang runt oc...

Ovido - Quiz & Flashcards