sabinahedlund

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av sabina hedlund - 1 januari 2013 05:43

Gårdagens fyverkerier vid harbour var nog det häftigaste jag har varit med om i hela mitt liv! Spenderade kvällen med ett härligt gäng backpackers bestående av två svenskar, en finne, en italienare, en engelskman och Rebecca.

Innan alla bravader slog igång satte jag mig vid Skype för att prata med Erika. Kändes väldigt skönt att få snacka skit och bara fjanta oss som vi alltid brukar. Jag hade redan bestämt mig för att jag skulle förbli nykter då föregående kväll ledde till allt för många minnesluckor och en inte så trevlig "dagen efter".Rebecca och de andra hade förfest under tiden jag Skypade och när jag var klar bad killarna i receptionen att vi skulle fortsätta festa där nere eftersom dom hade så tråkigt. Stackarna som måste jobba på nyår.

Efter nån timmes flams och trams begav vi oss mot Harbour för fyverkerierna. Det var galet mycket folk! Vägarna var avstängda men ändå var det fullt med människor överallt. Fulla backpackers som bad om en nyårskyss och läskiga gubbar som tiggde pengar. Läskigt men kul.

När vi väl hade kommit ut från vimlet gick vi till en liten park där vi satte oss för att invänta det nya året, precis under bron. Inte lite mäktigt.

Nyår i Sydney - CHECK

Ovido - Quiz & Flashcards