sabinahedlund

Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av sabina hedlund - 27 oktober 2012 01:53

Ska passa på att blogga lite nu när jag ändå har tillgång till en "svensk" dator och internet. Bara för att hålla er uppdaterade liksom.


Kommer inte ihåg så mycket av gårdagen, men jag får väl göra ett försök.


På morgonen gick vi till Work and Travels huvudkontor här i Sydney och fick lite information om landet, var det finns jobb och vad man ska uppleva. Ni ska bara veta hur härligt det låter med Australiensk dialekt live! Det är inte alls så svårt att förstå som jag trodde. Dom är så sköna här också, skämtar om saker och ting hela tiden! Efter mötet bokade jag och 3 tjejer in oss på Surf-camp som börjar nu på måndag. Vi ska åka ungefär 2 timmar bort från Sydney till en strand mitt ute i ingenstans. Det kommer bli awesome!


På kvällen gick vi ut på en usel pub som var unken och stank. Vi beställde cider. Om det nu var cider, som smakade skit, typ vin utspätt med vatten. Vi drog ner till baren här vid Wake up istället och tog något att äta. Det var jättehög livemusik, hela byggnaden skakade typ, jag svär. Vi gick därifrån, träffade någon random som har bott här i 8 månader, gick till systemet och köpte vin, kom tillbaka och satte oss ner och pratade lite om allt och inget. Eftersom jag fortfarande var lite jet-laggad så gick jag och en tjej tillbaka till vårat rum för att ta det lugnt, men så kom våra room mates in och drog med oss på efterfest istället. Ja, vad ska man säga... Australien levererar!

Ovido - Quiz & Flashcards