sabinahedlund

Alla inlägg under juni 2010

Av sabina hedlund - 8 juni 2010 20:02

Skoldagen var tråkig. Skön, men ack så tråkig då vi bara fick sitta på lektionerna och göra ingenting. Och då menar jag verkligen ingenting. Ändock blev jag något gladare då jag fick tillbaka mina 100 kronor som kompensation av skåpnyckel. Dessa pengar utlovade då en stor, guldig och efterlängtad glass i sommarvärmen. Härligt.


Efter kvällens orienteringspass är jag så gott som död, inte helt, men nära. Därför kommer tv:n vara satt på kanal 5 resten av kvällen där Ugly Betty - Ullared - Couger town - Christine kommer att visas.


Det gillas!

Av sabina hedlund - 8 juni 2010 06:45

Tanken att jag måste infinna mig på skolan 90 minuter tidigare än vanligt gör mig ursinnig. Och av vilken anledning? Lämna in skåpnycklarna? Ni förstår, på den här skolan kan man inte lämna in nycklarna till sina kontaktlärare bara sådär. Nej, man måste vid något speciellt tillfälle (i mitt fall 08:15 på morgonen) lämna in den hos nån jävla policy som står och tar emot dem vid skåpen. Så jag måste närmare bestämt åka tidigt som faen till skolan när jag har sovmorgon för att lämna in ett par nycklar och sedan gå runt och vänta i 90 minuter på att nästa lektion ska börja?!


Vilket skämt!

Av sabina hedlund - 7 juni 2010 16:49

Idag var det åtminstone skönt att gå till praktiken av den anledning att det var sista gången. WOHO.

Efter praktiken åkte jag och köpte skor och vidare accessoarer till brorsans student.   


Tummen upp för sista skolveckan också, inte för att vi ska anstränga oss så mycket på lektionerna, men ändå! Dessvärre har jag ytterligare 3 veckor kvar att jobba innan jag får något sommarlov. Eller dessvärre ska jag väl inte säga. Det ska bli jättekul! Faktiskt. Speciellt när jag får arbeta med det jag vill.

Jag ser verkligen fram emot det.

Av sabina hedlund - 3 juni 2010 19:22

Sista provet är ä n t l i g e n avklarat! Y E S! Nu ska jag ta tillfället i akt och verkligen njuta av dessa 3 månaders uppehåll från skola, läxor and shit like that.


FAN. VA. GÖTT!


Idag hann jag även att prioritera urstädningen av mitt skåp. Alla mina böcker, papper, mappar och block är slängda och befinner sig nu, förhoppningsvis, på någon sjabbig soptipp någonstans. För där hör de tamejfan hemma.

I höst börjar vi om från scratch.


På tal om sommarlov...



Av sabina hedlund - 1 juni 2010 19:15

En grej som jag kom på i morse när kramgoa transvistiter besökte vårt klassrum var att 3:ornas olika spexuppdrag har börjat (idag hade de då ombytta köns roller) så man vet aldrig vad de närmsta dagarna mer har för lustigt att erbjuda. I år är jag dock glad över att mammas kontaktelever inte går i 3:an...än. För då hade våran trädgård varit packad med tält och halvfulla elever (tar mig tillbaka 2 år då jag fick uppleva detta). Men det blir väl nästa år istället.


Nu lockar lite grillat och efter det tänker jag finslipa lite på det sista i matten och hotellkunskapen.

Ovido - Quiz & Flashcards