sabinahedlund

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av sabina hedlund - 20 juni 2010 14:20

Början på sommaren känns alltid som en evighet då det aldrig finns någonting att göra, inget storslaget i alla fall. Det här året fick jag sommarjobba ändå, det gjorde saken lite bättre.


Sommarjobbar gör jag resterande dagar av juni och en bit in på juli, sedan kan mitt sommarlov börja.

Den första veckan blir en slö-vecka och då passar vi på att klämma in en träff/planering/övernattning med Martina i Norberg inför o-ringen.

Sedan bär det iväg till härliga smögen och solviks camping för några dagar av ren svensson semester. Chilla/dega/slappa/sola/bada/grilla/frossa räkor/klättra klippor/fiska krabbor - You name it!

Det, mina kära läsare, kommer bli helt, jävla underbart!


Dagarna 15-18 juli åker vi från härliga Smögen och tar riktning mot de djävulska hallandskogarna för orienteringstävling. Och nej, på grund av dåliga vibbar från USM förra året så tänker jag inte inte ge mig ut i skogen (Mamma och jag kanske beger oss ut på en öppen bana isåfall. Tillsammans. Annars är vi förlorade.) Däremot ska jag ta mig en tripp till ullared gekås för tonvis med shopping (Prioritering av köksartiklar).


Efter halland är det äntligen dags för den årliga folkfesten och o-ringen som äger rum i Örebro. Nytt för i år är (som ni alla kanske vet) att jag och Martina ska tälta. Det blir en helt ny upplevelse och det kommer bli enormt kul, om vädret är på vår sida det vill säga. Men o-ringen har aldrig klarat sig utan regn, så vi får väl se hur det går (Martina har som tur är fixat en backup-plan och raggat upp några husvagnskillar som ska spara en plats till oss, det var väl gulligt.) En annan sak som är nytt för i år är att jag ska springa D18 lång (Nej, jag vet inte vad jag har gett mig in på) men det kan bli kul. Kan bli kul. Det bästa blir trots allt att umgås med folket som man inte har sett på evigheter då o-ringen rent utav är en slags mötesplats för alla orienterare. Det kommer bli så AWESOME!


Efter o-ringen är sommarlovet så gott som slut, men då kommer kusinerna på besök de sista veckorna och gör oss sysselsatta. Det blir bra det.



Ovido - Quiz & Flashcards