sabinahedlund

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av sabina hedlund - 13 augusti 2012 20:52

Kvällens orienteringstävling gick inte alls enligt förväntningar. Jag var jättepepp över att få komma ut i skogen igen och göra ett bra lopp. Men så blev det ju inte. Det började gå snett redan vid min andra kontroll och där bestämde jag mig för att strunta i den och fortsätta vidare till min tredje kontroll och ta tävlingen som ett träningspass istället. Eftersom jag bara hade uppskattat min position och egentligen inte hade någon aning om vart jag var så gick jag vidare, snårade in mig i ett grönområde och tvingades inse att jag var vilse. Efter en stund kommer jag fram till en två meter bred bäck som jag var tvungen att passera för att komma tillbaka till TC. Där träffade jag Lovisa som även hon hade brutit och gått vilse. Vi tog oss över på ett ruttet, nedfallet träd och gick igenom oskiljaktiga grönområden samt hyggen tills vi tillslut kom fram till en grusväg. Jag har aldrig varit så glad över att se en väg. Helt seriöst.


Jag har myggbett på samtliga kroppsdelar, sveda av brännässlor på händer och ben och pricka armar från alla granar jag har mördat.


Det var inte värt det.

Av sabina hedlund - 13 augusti 2012 15:38

Njuter av min sista lediga dag innan en hel veckas jobb! The final countdown! Ikväll ska vi åka till Surahammar och orientera. Det är DM ultralång och min bana är cirka 1 mil lång så vi får väl se om jag kommer tillbaka idag eller imorgon...


Nej, nu måste jag ta och byta om...önska mig lycka till...

Ovido - Quiz & Flashcards