sabinahedlund

Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av sabina hedlund - 4 augusti 2012 20:55

Jag finner inget intresse av att titta på de olympiska spelen. All sport som inte består utav orientering eller längdskidåkning är helt irrelevanta för mig. Men jag gör nog ett undantag när min fd klasskompis Emil ska tävla i pingis. Då jävlar ska jag sitta bänkad framför TV:n och heja!


Annars håller jag med nigahiga till 110 %


Av sabina hedlund - 4 augusti 2012 15:44

Mina sysslingar från Amerika och andra delar av släkten kom helt oväntat på besök precis. Jag fick sätta min engelska på prov, big time, och kan härmed konstatera att jag måste utöka mitt ordföråd markant. Vi pratade om Australien och att en av mina sysslingar också ska åka dit, fast nästa år då hon fortfarande går på high school nu. Hade varit ett trevligt sällskap annars.

Jag älskar att höra på riktig amerikansk engelska i verkligheten. Det låter inte alls som det gör på TV. Sen blir det ju bara pinsamt när jag själv kommer in med min svenska brytning och inkorrekta ordval...

Ovido - Quiz & Flashcards