sabinahedlund

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av sabina hedlund - 9 augusti 2012 01:49

Vi kommer snart in i det skedet då skolan börjar igen. För första gången i hela mitt liv känner jag ingen ångest över att sommaren lider mot sitt slut och höstterminen drar igång. Jag behöver inte bry mig om något schema, inte följa några dumma regler, inte få några läxor/prov eller ha någon jobbig praktik. Jag känner mig så fri och jag tänker ALGRIG under några omständigheter säga eller ens tänka att jag längtar tillbaka till skolan. Inte ens om alla mina jobbmöjligheter försvinner och jag blir uteliggare. Aldrig. Innerst inne skrattar jag åt alla elever som måste återgå till skolan efter ett underbart sommarlov. Första dagen är alltid värst. Vilken hemsk känsla.


För min del har semestern inte ens börjat! Om två veckor slutar jag jobba och då får jag njuta ända fram till Australien. IIIIHHH. Åker från hösten till sommaren. Kan knappast bli så mycket bättre! Sen får jag inte gå ut allt för självsäker för det gäller ju att hitta ett jobb också. Men det tar vi som det kommer...

Ovido - Quiz & Flashcards