sabinahedlund

Alla inlägg den 15 juli 2012

Av sabina hedlund - 15 juli 2012 22:55

Nu är den bokad. Förmodligen det som kommer att bli min största och mest minnesvärda resa någonsin. Australien. Mitt drömland. Äntligen har jag tagit initiativet att verkligen åka dit och sluta dagdrömma. 23 oktober är datumet satt, sen får vi se om det blir några ändringar på vägen. Planen är då att jag åker från detta vinterland in till sommaren där jag ska jobba i cirka 6 månader som vad som helst egentligen. Om jag skulle få jobb på gammelgården nästa år också, så åker jag hem och jobbar. Annars kanske jag stannar kvar lite längre.


Jag bestämde mig för att åka till Australien då jag inte alls är sugen på att söka jobb här. Det finns ingenting som lockar. Och även om jag hittar ett jobb, vad händer då? Jag flyttar hemifrån och lever på vatten och bröd i resten av mitt liv. Skaffar familj. Blir fast. Dör. Nej, jag vill verkligen åka till Australien och känner att det här är min enda riktiga chans, så jag tar den!


Tills dess ska jag plugga på australiens alla slangord och fraser, bättra på min engelska och skapa en klatschig dialekt.


Ovido - Quiz & Flashcards