sabinahedlund

Alla inlägg den 26 april 2012

Av sabina hedlund - 26 april 2012 18:50

Igår skrev jag en uppsats där jag försökte argumentera om hur dagens ungdomar inte alls är så lata och bortskämda som en kritisk man hävdar i en artikel. Nu inser jag att mannen har alldeles rätt och att framtidens samhälle kommer påverka oss alla destruktivt. Det är ju vi som ska bygga upp det, vi lata och bortskämda ungdomar. Jag kan ibland önska att vi stänger ner denna cybervärld vi lever i idag och börjar inse fakta; Vi är inte ett dugg sociala längre.


Jag tar och återgår till mitt lata och kräsna liv som har fört in mig i ett dilemma där jag tvingas välja bland tre olika TV-program som jag vill se men som går samtidigt vilket gör det rent utav omöjligt. Nu skulle det passa bra med en svartvit 70-tals-TV som bara rymmer två kanaler och som bara är aktiva under helgerna. 


Åh andra sidan är det ett samtalsämne som är enormt töntigt och som inte ens borde nämnas. Jag tror jag öppnar religionsboken och pluggar inför morgondagens prov istället.


Här är lite bilder från matmässan GatstroNord i Stockholm som vi i klassen besökte i tisdags.

                       

Ovido - Quiz & Flashcards