sabinahedlund

Alla inlägg den 12 april 2012

Av sabina hedlund - 12 april 2012 17:55

Känner fetstor ångest inför skolan imorgon. Det var 49 dagar sen jag var där sist, för att vara mer exakt. Saken är den att jag har haft 5 veckor på mig att läsa en bok i engelska som jag inte ens har börjat med. Samt ett häfte i svenskan om nationella proven som jag har försökt förtränga genom att gömma det längst ner i min byrålåda. Idag började jag dock läsa den första sidan men gav upp då jag insåg att det var väldigt tråkigt och plågsamt och att jag hade ytterligare 30 tråkiga och plågsamma sidor kvar att läsa. Jävla skola som tvingar elever till att läsa, det måste fan vara det värsta som finns. Som om jag inte lärde mig nog i grundskolan? Vilken kunskap ger det mig om jag läser flera hundra ologiska böcker med storleken av en bibel egentligen? Ett enormt ordflöde kan jag tro, men det spelar ingen roll. För när jag slutar skolan ska jag aldrig mer utsätta mig för en bokjävel igen. Sanna mina ord!


Nu måste jag bara bemöta konsekvenserna som den odåga till elev jag är och slita arslet av mig hela helgen. WHOP WHOOOP.


Var det värt det?

Ovido - Quiz & Flashcards