sabinahedlund

Alla inlägg den 19 april 2012

Av sabina hedlund - 19 april 2012 20:08

Imorse var jag nära på att försova mig igen. Vaknade en halvtimme innan klockan ringde, pigg som en mört, och glädjes över de 30 minuter som jag fortfarande kunde få spendera i min underbart sköna säng innan det var dags att gå upp. Jag somnade om och ignorerade det faktum att väckarklockan började ringa allt för tidigt. Somnade så djupt att jag inte hörde den längre (när jag sover djupt kan man stå och skrika i mitt öra utan att jag vaknar. Jag svär). Mamma var dock uppe av någon anledning och räddade situationen.


Det är ganska skönt att stiga upp tidigt på morgonen såhär på våren ändå. Det är ljust när jag ska cykla iväg, fåglarna kvittrar och somliga hurtbullar är ute och tränar/går med hunden. Men det är fortfarande kallt. Så in i helvete. Funderar på om jag någonsin kommer lägga undan vinterjackan min...


I övriga fall har jag varit ute och sprungit idag! Det kändes att det var ett bra tag sen sist. Men väldigt uppfriskande. Jag har även hittat en lösning på mitt bok-dilemma som jag idag beslöt mig för att börja med. En ljudbok! Istället för att läsa själv och haka upp mig på ord som jag inte ens kan uttala, läser en vänlig kvinna för mig, så jag behöver inte göra mer än att bara luta mig tillbaka och lyssna. Om det får mig att framstå som ett lekisbarn med lässvårigheter så stryk det då.

Ovido - Quiz & Flashcards