sabinahedlund

Alla inlägg under juni 2011

Av sabina hedlund - 7 juni 2011 09:24

Körkort - CHECKa

Av sabina hedlund - 6 juni 2011 19:59

Vi hade ganska många besökare på Gammelgården idag. Över förväntan faktiskt. Bullarna tog slut. Glassen tog slut. Drickan tog slut. Växeln tog slut. Allting tog slut.

Vi fixade det dock, säsongsdebuten, med nöd och näppe.


Imorgon eftermiddag ska jag upp till Culinaren och skriva prov med klassen. På allting inom restaurang, livsmedel, hygien, storkök och det som vi har lärt oss under våra två år på gymnasiet. Ja, ni läste rätt. Cirka 1 cm tjockt häfte med frågor som vi ska svara på och jag har inte ens pluggat...

Av sabina hedlund - 6 juni 2011 08:27

Det är måndag. Sveriges nationaldag. Och jag ska göra jobbdebut. Älskar't.

Av sabina hedlund - 5 juni 2011 23:31

Jag har med mamma övningskört runt till varje affär i Köping i jakten på Ica:s blockchoklad (Denna blockchoklad råkar vara den ända av alla blockchoklader som stelnar när man smälter den, och vid pralintillverkning underlättar det ganska mycket). Tror ni inte att varje liten chokladsmula var slut när jag kom eller?!

Jag övertalade mamma att vi skulle åka till Arboga efter att ha frågat Erika om det fanns där. Vi besökte 3 butiker och tror ni inte att varje liten chokladsmula var slut när jag kom eller?!

Vi tog en omväg till Kungsör och hittade åtminstone en butik som hade den ljusa blockchokladen, jag behövde dock den mörka också, men efter 12 butiksbesök var hoppet näst intill förlorat. Jag köpte ändå med mig en av varje blockchoklad som souvenir och bad till Gud att någon av dem skulle fungera. Tror ni att det gjorde det eller?!

 

Efter ett tag kom jag på att det även fanns en Ica affär i Kolsva, så jag körde dit för att se om min otur hade vänt. Tror ni inte att Gud hatar mig eller?!

 

Jag förstår om det här inlägget får mig att framstå som en värsta chokladnarkoman, då jag uppenbarligen gör allt för att få tag i det. Så är det inte. Hade jag gjort pralinerna frivillig så skulle jag inte ens utsätta mig för att gå till närmsta affär och att handla choklad. Nej, då hade jag struntat i det. Men nu har jag har nämligen lovat min chef att jag skulle göra några praliner att ta med mig och sälja på caféet imorgon. Och jag står fast vid mitt ord.

Av sabina hedlund - 4 juni 2011 19:43

Det verkar som om jag har en tendens att bli brun när jag svettas (Solen reflekterar mot de små "vattendropparna" på huden som leder till att man blir brun snabbare, samma princip som när man går och badar. Gud Sabina. Verkligen. Kom du på det nu?) Jag vet inte om mina tre-kvarts-tights och t-shirt var det bästa klädvalet när jag stack ut på ett pass rullskidor i förmiddags då jag helt sonika kom hem med en fin bonnbränna.


Vad jag har lärt mig?

  • Jag ska börja träna naken.


Av sabina hedlund - 2 juni 2011 23:23

Jag har aldrig riktigt tyckt om kvinnliga artister/låtar. Sen kom det en dag då någon sa att Veronica Maggio var bra. Någon hade rätt.

 

Ovido - Quiz & Flashcards