sabinahedlund

Alla inlägg under juni 2011

Av sabina hedlund - 17 juni 2011 19:58

Idag har jag, förutom att ha agerat taxichaufför, inte gjort någonting alls. Jag har varit ledig och sov därför enda fram till lunch. Har under resten av dagen försökt komma på något att baka men inte lyckats/inte orkat. Man kan väl säga att jag har suttit och stirrat in i väggen större delen av tiden. Gud vilken glädjedödare.

Det är tur att jag har ett jobb.

Av sabina hedlund - 15 juni 2011 23:16

Fredag måste vara det mest fulaste och jobbigaste ord som någonsin har skapats i mänsklighetens historia. Fredagsmys. Fredagsfilm. Fredagsparty. Fredagsmusik. Fredagsmat. Seriöst. Allting roligt händer just på denna dag och alla måste komma på minst 600 ord som kan börja med fredag bara för att det ska låta så FETT eller vadå? Dags att bryta trenden! Jag ska införa söndagsmys.


Som om jag inte hade fått nog av fredag i Rebecca Blacks sjukt jobbiga låt, nu har Katy Perry kommit ut med en också.

Och. Jag. Kan. Inte. Sluta. Lyssna. På. Den.

Av sabina hedlund - 14 juni 2011 19:40

Jag har fan kommit över min rädsla för telefoner (Ja, jag har och kommer alltid att hata telefoner, speciellt de där som ringer). Jag springer alltid och gömmer mig under sängen så fort jag hör singnalen samtidigt som hjärtat slår i 270. Det är sant. (okej, det där med sängen var lite överdrivet). Idag har jag svarat i telefonen (på jobbet) MINST 8 gånger utan att få hjärtklappningar. Och jag dog inte.


HEJA MIG!

Av sabina hedlund - 12 juni 2011 22:31

Idag jobbade jag hela dagen och vi hade ungefär en 40 gäster totalt (enligt Erikas beräkningar blir det 0,083333333333333 gäster i minuten). Ibland stod det verkligen stilla och jag ville baka, dock i brist av ingredienser, så det blev inget. Istället gick jag fram och tillbaka till samma blommvas och justera den med millimetersavstånd. Det var kul det också.


Imorgon är jag ledig och då ska jag SOVA!

Av sabina hedlund - 11 juni 2011 22:33

I höst (någon gång på höstlovet) kommer jag tillsammans med Erika Karlsson, Julia Eriksson och alla lärare på HR-programmet att åka till Haag i Holland och tävla. Erika ska tävla i varmkök, Julia i servering och jag i pastries. Det är en internationell tävling där vi kommer att bli indelade i lag om två stycken med personer från alla världens hörn. Det kommer att bli en slumpmässig indelning på plats. Så sjukt pirrigt! Jag tror att vi skulle vara där i fem dagar varav tävla en. Resten av tiden kommer vi åka runt på en massa utflykter och bara ha trevligt. Jag vet inte om det finns så mycket mer att säga än att...


DET KOMMER BLI JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLIGT ROLIGT!!!!

 

Dop

Av sabina hedlund - 11 juni 2011 21:01

Jag har minglat, smuttat champagne och träffat människor (för att inte tala om min lilla nya kusin, Emil). Detta får mig säkert att låta värsta distingerad, men vad tusan. Det var trevligt.


Jag ska aldrig flytta till Stockholm eller någon annan storstad i världen där avståndet till närmsta granne är kortare än 2 kilometer, och där det finns fler än 10 olika vägskyltar. Och jag tänker aldrig i hela mitt liv gå i klackskor igen (Bara för att jag skriver det här så kommer jag säkert att äga en klackskoaffär i centrum av New York i framtiden). Slå till mig om jag gör det.


Av sabina hedlund - 10 juni 2011 22:12

               

Av sabina hedlund - 9 juni 2011 23:03

Jag försov mig imorse, ignorerade snoozningen helt, och blev förskräckt när mamma kom in och väckte mig. För stunden hade jag lust att bli sjukanmäld. Säga att jag hade fått svininfulensan. Det är ju så underbart skönt att sova. Jag förträngde dock tanken då jag kom på att det var sista dagen med för tidig uppstigning.

Nästa termin börjar jag vid 05:00.


Väl på Bivur var det så klart stora beställningar på studentårtor och jag fick det hederliga uppdraget att måla självaste skärmen. Med airbruch. Någonting som jag har velat göra ända sen jag visste att det fanns. Jag saboterade för det mesta och försöker undgå det faktum att en del stackare kommer att få en dalmatin istället för en studentmössa. Mitt fel. Förlåt.


Jag gjorde en tårta till mig själv också. Bara som lite empati liksom.

   

Nackdelen med att måla med airbruch:

 

Ovido - Quiz & Flashcards