sabinahedlund

Alla inlägg den 15 december 2012

Av sabina hedlund - 15 december 2012 01:29

Klockan 6 i morse vaknade jag av en väckarklocka som ringde. Det var Thomas....jag menar "Ove Sundberg" väckarklocka. Det är klart att killen måste vakna för att upp och jobba tänkte jag, och försökte så smått sväva tillbaka till min underbara dröm. 5 minuter senare lyder samma signaler igen. Och igen. Och igen. Idioten hade lämnat rummet med snoozningen på och väckt upp samtliga, lika förvirrade personer. Jag, som ligger på överslafen, orkade verkligen inte gå ner och slänga ut telefonen genom fönstret, vilket var min första tanke, utan förträngde ljudet med hjälp av min Mp3 på högsta volym istället. När han kommer tillbaka efter vad jag tyckte kändes som en timme inser han äntligen sitt missttag och stänger av den. Tack.

Genom ljudet av mina låtar som fortfarande spelas på Mp3n hör jag bilar som tutar och kör. Nu har han öppnat fönstret också, och inte nog med det, dragit upp gardinen så att ljuset strömmar in. Klockan 6 på morgonen. På en helg. Att öppna fönstret är det absolut värsta man kan göra i det här rummet. Vi har motorvägen precis utanför och ljudet som kommer därifrån går inte ens att förtränga med en bergsprängare. Just då förvärrades min vrede markant. Vem fan gör så?! Öppnar fönstret för att sedan gå därifrån och lämna det öppet? Dessutom när resten av oss försöker sova och njuta av att det äntligen är helg. Jag klev motvilligt upp, hoppade ner från sängen med en stor duns och smällde igen fönstet så att det nästan skapades en spricka. Sen gav jag ifrån mig ett svagt "Fucking idiot!" Innan jag klev upp i sängen igen, lika förbannad, och försökte lista ut en plan för att hämnas. Mina första tankar var att slå ihjäl honom med ett järnrör men eftersom jag inte har tillgång till det så fick de va. Lite väl överdrivet kanske....

Ovido - Quiz & Flashcards