sabinahedlund

Alla inlägg den 13 december 2012

Av sabina hedlund - 13 december 2012 07:32

Idag har det varit en varm dag. Solen här i Australien börjar bli riktigt farlig såhär när det närmar sig jul, det märkte jag på bonnbrännan jag fick av att sitta och vänta på bussen i 10 minuter i morse

Idag var det sista dagen för Andy på bageriet. Han åker till England imorgon för att fira jul och nyår där och när han kommer tillbaka ska han öppna sitt egna företag. Jag och Rebecca har fått tagit hans plats och till och med fått ett eget skåp(!). Imorgon ska vi få börja vid 7 igen och nästa vecka tror jag det till och med det blir vid 6. Men jag klagar inte, det är inte så att vi brukar göra annat än att sova ändå. Det jobbiga blir nog när vi flyttar tillbaka till Bondi på tisdag och ska försöka ta oss in till busshållplatsen på morgonen. Lär nog börja gå runt 3.

Vi fick även reda på hur vi ska få jobba runt jul. Vi ska jobba på julafton eftersom det inte är någon dag de firar här. Jag har alltid sagt till mig själv att jag aldrig skulle jobba på en julafton, men jag antar att det blir mer annorlunda nu...

Vi blir lediga på juldagen och dagen efter det. Sen jobbar vi till nyårsafton och får ledigt de två dagarna efter. Som vi har planerat nu så ska vi jobba fram till den 20 januari och tills dess ska vi förhoppningsvis ha bokat en flygbiljett upp till Cairns där vi börjar vår resa!

Ovido - Quiz & Flashcards