sabinahedlund

Alla inlägg den 6 december 2012

Av sabina hedlund - 6 december 2012 09:52

I helgen blev det ännu en gång krångel med hela bokningen av rum på hostlet som gjorde att Rebecca och jag fick byta till separata 3-manna rum. Jag blev inte ens förvånad, mest bara förbannad. Jag hamnade i ett rum med två tjejer, en från Finland och en från Skottland. I tisdags när jag kom hem från jobbet hade dom flyttat ut och in flyttade istället två snarkande grisar till engelsmen som förutom detta röker gräs. Natten till idag var outhärdlig. Jag trodde pappa hade världsrekord i att snarka, men dom här killarna....ujujuj. Kan bara säga att jag låg sömnlös med högsta volym på mp3n och med rödsprängda, uppspärrade ögon. Dom är väldigt energiska dock och supertrevliga! Påminner lite om Oscar som vi delade rum med på Noah's vid Bondi Beach som ständigt var hög men ändå så sprallig och glad.


Idag har det, som alla andra dagar, varit en superskön dag på jobbet! Rebecca har fått börja på samma bageri som jag bara för det blev något krångel med det andra bageriet som hon egentligen skulle få jobba på. Det är så himla skönt att få vara där jag är och att, för en gångs skull, höra att jag är för snabb på att arbeta och måste sakta ner. Jag kommer ihåg alla dagar på Bivur som Jag kände mig så himla slö och klantig och såg på när de andra hann göra 10 tårtor under tiden som Jag hann göra 1. Det är så himla skönt att slippa all stressen och bara få stå och göra. Jag älskar det verkligen och måste säga att det är mitt absoluta drömjobb! Speciellt när alla är så himla skämtsamma och glada och sjunger till radion som spelar nostalgiska låtar hela dagarna. Det känns verkligen som man är hemma.


Imorgon kommer Therese hit och flyttar in över natten! Vi ska fira henne som fyller år snart med tacos, tårta och någon drink på Star bar fram mot kvällen. Blir något att se fram emot! På lördag tänkte vi gå ut på Harbour bridge under kvällstid för att se/ta kort på stadens ljus!

Ovido - Quiz & Flashcards