sabinahedlund

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

19:52

Av sabina hedlund - 30 november 2011 19:52

Jag hatar att plugga. Jag måste läsa ut en bok på engelska som handlar om en ful tjej som tar droger och som jag inte finner något intresse av what-so-ever. Tönt säger jag bara.


Lärare har ingen förståelse. De tror att "jag hade inte tid" är en dum bortförklaring som aldrig borde nämnas när man inte lämnar in sin läxa. Men det är ju sant! Jag har absolut inte tid för att plugga! Jag orkar inte heller! och längtar mer än någonsin efter frihet, som jag aldrig verkar få...


Jag måste komma på en dessert till kock-SM, som jag i och för sig redan har gjort, men som jag inte är 100% nöjd med, och som därför måste justeras. Jag kan inte släppa det, och det tar upp all min tid.


Lyckligt ovetande om vad vi hade tackat ja till ska jag och Erika åka till Azorerna och tävla inom choklad om en vecka. Vi ska göra en chokladskulptur, tryfflar, bon bon(?) och en chokladdessert. Jag har aldrig gjort en chokladskulptur, inte Erika heller för den delen, så vi kommer förmodligen göra bort oss totalt. Jag kommer inte att bry mig om det blir så dock, då våra lärare varken peppar oss eller ger oss några vidare tips. Så Erika och jag måste komma på allt helt själva. När vi väl är där så vi förmodligen skojja runt som vi alltid brukar göra och inte bry oss om hur det går. Jag blir bara så arg för att ingen vill hjälpa oss.


Som gräddet på moset har vi en hel del arbete med vårat företag, och som inte någon verkar bry sig om heller. Det är så sjukt mycket jobb och det typ ingen som förstår oss!


Nej, nu får det räcka med negativ aura. 


Idag fick jag tillbaka omprovet på samhällskunskapen med ett G. Superglad!


På fredag ska vi ha tjejkväll och fira Felice som fyller år. Mys!


På lördag ska jag och Erika åka till Marieberg och julshoppa, samt göra ett besök på min favoritrestaurang pacos. AWESOME.


 
 
Ingen bild

erika

1 december 2011 21:02

ååh britt-marie, jag känner sån sympati för dig nu :( asså gud, du tog verkligen orden ur mun på mig, jag vet inte vad jag ska säga.. jag mår såå dåligt! <3 men om vi har klarat oss igenom de här åren så ska vi väl klara det nu också? yes we can! vi chillar på jullovet igen, eller vad säger du? ;)

sabina hedlund

3 december 2011 21:56

Ja Lars-Olof! vi ska allt ta oss igenom det här helvetet! På jullovet behöver vi inte tänka på något alls förutom att CILLIILLIILLA!!!!!!!! :D
Vi kör för fa-an!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sabina hedlund - 16 januari 2015 21:15

Nu är det verkligen längesen man skrev här...oj oj oj. Jag har  funderat på att ta igen bloggandet igen efter dessa 13(månader) som jag inte har varit aktiv, men det har liksom inte blivit av...Vet inte vad som hände heller. Livet kom emellan antar j...

Av sabina hedlund - 6 december 2013 11:34

Jag vet att ni som följer mig går in här varje dag och ser om jag har skrivit någonting nytt. Just det, jag syftar på er mormor, morfar, pappa och mamma. Faktum är att hela ishotellet är ett värsta top secret agent ställe och man får inte gå ut med v...

Av sabina hedlund - 26 november 2013 10:41

När jag klev av tåget i Kiruna blev jag bemött av ett kallt och väldigt vitt vinterland. Något frusen och ovetande om vart jag skulle ta vägen stannade en bil framför mig med namnet ICEHOTEL printat på den. Bussturen från Kiruna fram till Jukkasj...

Av sabina hedlund - 24 november 2013 20:19

Japp, så var jag iväg igen. Måste erkänna att det var något mer känslosamt att åka iväg nu än vad det var när jag åkte till Australien. En tår rullade till och med ner på kinden. Man kan väl säga att jag packade in i sista minut. Jag kom på saker ...

Av sabina hedlund - 9 november 2013 18:58

Häromdagen begav jag mig ut till Sherwoodskogen för ett träningspass. Jag tog såklart med mig min kära GoPro för att filma hela förloppet. Jag vet inte om det blev så mycket till träningen då jag genast intog en slags regissörsroll och sprang runt oc...

Ovido - Quiz & Flashcards