sabinahedlund

Alla inlägg under augusti 2010

Av sabina hedlund - 4 augusti 2010 12:53

För ett par dagar sen beställde jag lite grejer från tårtdecor. Fick med glädje nyss hem paketet.

Detta har jag inhandlat:


Pralinform


Utstickare för blad


Utstickare för orkidée/påsklilja


Kronbladstyll


En liten spritspåse


Och guldformar att ha praliner i


Jag är supernöjd!  

Av sabina hedlund - 3 augusti 2010 19:30

Jag är inget speciellt top-fan utav Twilight filmerna. Eller snarare inget fan alls. Står bara inte ut med att se dessa stela, emo-liknande personer som vilseleder en med obegripliga konversationer som inte leder någonvart. Och sen att varje karaktär inte ler mer än 2 sekunder i varje film är ju bara irriterande.


Har nyss försökt kolla på Eclipse som alla tycker är så bra. Själv kommer jag inte längre än 8 minuter innan jag är tvungen att stänga av. Det är ju dödstråkigt.


Däremot har jag precis sätt en humor-variant av twilight som åtminstone går att se på.


Den är bra.

Av sabina hedlund - 3 augusti 2010 18:13

Kusinerna var lika besatta av bakning idag också. Den här gången blev det biskvier. Själv börjar jag tröttna på skiten. Faktiskt.

   


Nåja, imorgon ska vi i allafall ut på en shoppingtur. Det blir kul.  

Av sabina hedlund - 2 augusti 2010 20:29

Jag har nog gjort min lillkusin Lance besatt utav bakning. Han älskar det verkligen, speciellt biten då man får slicka ur bunken. Idag improviserade vi och gjorde Mums Mums. Lance sprang dock mellan datorn och köket efter varje litet moment. Steffie stannade däremot otåligt för att ta en tugga i dessa fluffiga bakverk, villket hon tillslut fick.

      


Imorgon kommer morbrors nya flickvän från Luxemburg hit och hälsar på.

Nej, hon kan inte svenska. Nej, jag kan inte engelska och nej, jag kan absolut inte luxemburgska. Kan bli intressant.


Nu ska jag ta en tripp med röda faran.

Av sabina hedlund - 1 augusti 2010 20:22

Idag kom kusinerna på besök och vi bestämde oss för att göra en choklad- och hallonmousse tårta. GottisGottis.


Senare på kvällen blev jag så otroligt sugen på en kötbullsmacka så jag ställde mig för att göra en. Samtidigt fick jag en beställning av mamma som ville ha en räkmacka. Det var bara att sätta igång.

       

Ovido - Quiz & Flashcards