sabinahedlund

Alla inlägg den 12 juni 2013

Av sabina hedlund - 12 juni 2013 20:46

För några dagar sedan fick jag tillbaka på skatten. Något som gjorde mig överlycklig efter en hel månad levandes på enbart ett par hundra kronor på kontot. Den lyckan varade dock inte så länge förstås.


Så fort det syns ett 5-siffrigt tal på mitt konto väcks det upp en liten shopaholic inom mig. Någon som skriker att jag verkligen måste köpa någonting. Den här gången förde rösten mig till Nelly.com där jag fyndade två ultimata skor, och där tvekade jag inte ens på att köpa dem då alla min skor är trasiga. Två bikiniöverdelar fick också följa med ned i varukorgen då bikinin jag har nu är utsliten och 5 år gammal. Inga tvivel om den saken heller. Så åkte det förstås med en och en annan onödig grej som jag egentligen inte har någon användning utav men som ändå kändes nödvändigt. Bara för att jag var på shoppinghumör liksom.


Bara någon dag senare så bokade och betalade jag av min del för Greklandresan. Något som i övriga fall var rent spontant och som jag inte alls hade räknat med. Mer än hälften av mina skattepengar försvann. Poof. Och sen var det ju den här jävla beställningen på kläder som jag tog på faktura och som betalades av idag. Och startavgiften på o-ringen. Och allt annat som jag har slösat pengar på. Bensin. Ingredienser. Mat. Glass. Hejdå pengar.

Ovido - Quiz & Flashcards