sabinahedlund

Alla inlägg den 16 maj 2013

Av sabina hedlund - 16 maj 2013 23:29

Förutom att ha hjälpt pappa på firman och gjort grunden till en tårtbeställning har jag även varit ute i sommarstugan - min absoluta favoritplats på hela jorden - och fiskat. Jag tog mig an utmaningen att skapa ett eget metspö med hjälp av en trådrulle, ett snöre och en krok i brist på annat. Jag fick upp tre mörtar. Medan jag höll på med mitt metande varvade jag även med lite kastspöfiske. Det resulterade till att två gäddor fastnade på kroken. Något som inte fick mig att sprudla utav glädje då jag - i samma sekund som det nappade - insåg att jag var tvungen att ha ihjäl en oskyldig, stackars varelse alldeles själv. Den andra gången det nappade blev jag bara ledsen. Visserligen kunde jag ha tagit bort kroken och släppt ut dem i det fria igen men med tanke på min rädsla för slemmiga, sprattliga och avlånga saker med huggtänder kunde jag inte förmå mig själv att vistas inom en radie på två meter från dem och de hade därmed dött innan jag ens hade börjat med operationen. Mitt val av avrättningsmetod fick därför bli den hederliga halshuggningen för att inte låta de stackars djuren lida allt för mycket. Det med hjälp av en spade. Även fast jag samlade ihop en massa mod för att utföra dådet kunde jag inte titta. Det resulterade till att halva kroppen försvann istället för bara huvudet. Den andra gäddan slutade dessutom inte att andas efter sin halshuggning vilket fick mig att drabbas av panik samtidigt som jag slog på den åtskilliga gånger tills det låg fiskhuvudmos på marken. Hoppas ni får det bra i fiskhimlen iallafall.                  

Ovido - Quiz & Flashcards