sabinahedlund

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av sabina hedlund - 20 juni 2012 09:09

Det ständigt kliande i halsen som jag har haft i några dagar nu har utlöst en äcklig förskylning. Och inte den milda sorten. Jag har hostat så mycket att det gör ont i hela strupen varpå det låter som jag har kommit in i målbrottet när jag pratar. Det bildas ständigt stora slemklot i svalget som jag ironiskt nog försöker lösa upp med grönt te och honungsvatten. Och för att inte tala om det klassiska rinnande-i-näsan-symtomen som i sin tur skapar skyhöga berg av snorpapper.


För mig är det helt obegripligt hur en vintersjukdom som förskylning ens kan existera på sommaren och att jag måste spendera min lediga dag och sommarens första sommardag i sängen framför Svampbob Fyrkant och komplettera min dunderkur med en stor bytta glass och flera liter kokhett honungsvatten samt tycka synd om mig själv.

Ovido - Quiz & Flashcards