sabinahedlund

Alla inlägg under januari 2012

Av sabina hedlund - 8 januari 2012 16:56

Fräschade upp bloggen lite. Kände att det behövdes såhär inför skolstarten. Sista terminen nu!!! GAAAAAH.

Siktar mot en spontan jorden-runt resa i slutänden. Eller?

Vem vet vart vi hamnar...


Inspirationskälla:


Kan inget annat än le när jag hör den här.

Av sabina hedlund - 7 januari 2012 20:55

Closer - Kings of Leon

Jag älskar Kings of Leon. Det är mitt absoluta favoritband. Jag kan lyssna på deras låtar flera gånger om och om igen, dag in, dag ut, utan att tröttna dem. Min favorit, Closer, har jag hört så oerhört många gånger men den är fortfarande lika bra! Till skillnad från från mikrofonkåt, call you girlfriend och Dancing on my own (för att bara nämna några) som får mig att vilja spränga radion i luften varje gång de slås på. Uttjatade så in i helvete.


Sverige - Kent

Kent har varit med mig i större delen av mitt musikaliska liv. Det är det ända svenska band som jag kan lyssna på. För egentligen, svensk musik suger. Såsom svenska filmer och serier. Jag klara inte av att se sånt. Det är typ lika awkward som halebop-reklamerna. Äckligt.

Sverige var i alla fall den första låten jag hörde av Kent. Jag var så liten så jag brydde mig knappt. Men idag är det en av mina favoritlåtar då den får mig att blicka tillbaka på de härliga sommarsemestrarna på smögen och mina första orienteringstävlingar.


Prettiest Friend - Jason Mraz

Jason Mraz ger mig också härliga orienteringsminnen. Den första låten jag hörde var I'm yours som blev en stor hit den sommaren. Jag kommer inte ihåg vilket år det var, men jag minns att jag var på väg till Finland för att springa Jukkola. För er som inte är så insatta, Jukkola är en kavel. Eller ja, en stafett. För orienterare. Hur som helst. När jag kom hem gjorde jag det jag alltid brukar göra när jag hör en bra låt. Söker upp artisten och lyssnar på alla dess låtar.


Pretty as a picture - Christian Kane

Tänker bara på sommaren 2006 när jag hör den här. Min storebrors konfirmation och när jag, för första gången, fick besöka en plats som kom att bli mitt näst bästa favoritställe i hela Sverige, Idre Fjäll.

 


Listan är lång, men det här är i alla fall top 4 av alla mina favoritlåtar. Nu orkar jag inte mer. Jag ska springa lite på mitt löpband. Sen ska jag lägga mig ner och sätta på ett Twilight marathon (tro det eller ej), äta min chunkey monkey Ben&Jerrys och njuta av de sista dagarna på lovet. Undrar om jag ska börja vända tillbaka dygnet igen så jag kommer upp då första dagen i skolan tillägnas på Bivur.


DET ÄNDA JAG VILL ÄR ATT ÅKA TILL AUSTRALIEN, BYGGA MIG EN HYDDA PÅ STRANDEN VID HAVET OCH SIMMA MED DELFINER I RESTEN AV MITT LIV. ÄR DET SÅ SVÅRT?!

Av sabina hedlund - 6 januari 2012 12:59

Det här har jag gjort under de senaste dagarna. Tittat på en australiensk asiat som på något finner liv till att sitta och spela in sig själv om saker som egentligen är helt oväsentliga, men som gör youtube liiiiite roligare.


Av sabina hedlund - 3 januari 2012 11:28

Jag gick upp klockan 8 idag för första gången på hela lovet. Frivilligt för första gången i hela mitt liv. Vaknade av en slags klump i halsen då jag plötsligt kom på att jag inte hade gjort klart min uppsats i svenskan. Nu har jag bara sammanfattningen kvar och ska snart skicka in den. Skönt att få det gjort så jag kan njuta av de sista dagarna på lovet.


Jag har förresten fått hem mitt rosa löpband som jag har använt varje dag ända sen i söndags. Det fungerar superbra, och jag har lovat mig själv att jag ska jogga/gå 30 minuter varje dag. Eller tills bandet har kraschat åtminstone.

Gåband / Promenadband rosa

Ovido - Quiz & Flashcards