sabinahedlund

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av sabina hedlund - 22 januari 2012 18:47

Inte nog med att jag, under den senaste tiden, känner ett litet glädjerus svepa förbi varje gång jag hör ordet Australien, men att jag dessutom älskar matlagningspogram,  är det här det mest fantastiska jag någonsin sätt. När jag gick in på TV-tablån för att planera min dagliga Att-Titta-På-Idag-TV-lista´läste jag i min synvinkel Australien och därefter Junior masterchef. Jag zappade snabbt in på kanalen och får se barn mellan 8 och 12 års ålder laga mat. Jag misstänkte till en början att deras köksegenskaper inte skulle vara mer avancerade än att slå ihop en pannkaka, men oj vad fel jag hade! En 10-åring som styckar och lagar till en hare som blir helt perfekt?! En annan som gör risotto?! En 11-åring som gör egen pasta?! Och det mest skrämmande, en pojke vid 9-års ålder som gör en perfekt fondant vilket tog mig till 18-års ålder att för första gången prova på. Jag känner mig helt plötsligt amatörig....are. (Ursäkta mitt val av ord, det finns inte, men för att inte frambringa vidare klagomål från svenskagudinnan herself aka Erika, försäkrar jag er om att jag bara är IRONISK)

Ovido - Quiz & Flashcards