sabinahedlund

Alla inlägg den 11 september 2011

Av sabina hedlund - 11 september 2011 21:00

Jag har ägnat större delen av helgen med att städa hela huset, som en liten present till mamma då hon fyller år idag. Päronen har varit iväg på USM i orientering med min bror och jag har haft huset för mig själv. Mamma blev överlycklig när hon kom hem och såg vad jag hade gjort och visade mig sin nyköpta systemkamera. Jag blev överlycklig över att se en sån och blev erbjuden att låna den ibland, tills jag har köpt min alltså. Jag är inte den bästa fotografen men gick loss på den lite ändå.

           




Av sabina hedlund - 11 september 2011 19:44

För 10 år sedan var jag tillsammans med familjen iväg på min första utlandsresa till Luxemburg. Jag var fett stolt över att ha sagt min första engelska fras till en, som jag trodde var utländsk, men som var fullt svensk flygvärdinna på planet ner,"Thank you" för maten liksom.


För exakt 10 år sedan fyllde min mamma 40 år. Jag kommer inte ihåg så mycket från den dagen mer än att jag var jätteledsen över att ha förlorat ett leksaksbilrace mot min kusin och bror. Tittade inte på nyheterna. Fattade inte. Brydde mig inte.


Idag är jag mer intresserad av den hemska attacken som hände den 11/9 än någonsin förut. Jag har kollat på filmer och läst på om det riktigt ordentligt så att jag nästan kan undervisa om det. Bara för att jag är så jävla nyfiken liksom.


Jag tycker att det är intressant att höra från överlevande av typ auschwitz, 9/11 och utöya, deras hemska version av händelserna och vad de råkade ut för. Inte för att jag njuter av det. Jag tycker bara att det är så jävla sjukt att jag vill veta mer istället. Det värsta av allt är att det finns flera sinnessjuka människor över hela världen som kommer att försöka sig på något liknande, men som vi är lyckligt ovetande om. Hur fan tänker folk egentligen?!


Jävla idioter...

Ovido - Quiz & Flashcards