sabinahedlund

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av sabina hedlund - 21 augusti 2009 20:28

dagen blev väldig intressant. den börjar med skolan, där det provades kock-kläder, skjorta och kjol, med dubbelt så stor storlek, bekvämt:). efter det var det dags att laga mat(vi har ingen lunch på fredagar utan vi får laga vår egen mat) det skulle bli tacos. men med en sån oerfaren kock som jag så vet jag inte vad det blev. "grundkryddan är spiskummin, sen får ni ha i vad ni vill" sa han, så det blev lite av varje. chilipulver, salt, svart- vitpeppar och lite sånt. efter denna måltid kan jag lätt konstatera att ni håller er borta från maten jag lagar!;)

hungrig som en varg åkte jag hem och packade inför OL-rounden.

(gissa om jag blev glad över att få höra att vi skulle äta tacos till kvällsmat(!)

men iaf, vi tog husvagnen och drog i väg till nästa mål, riddarhyttan. där det skulle tävlas,  lite smått irriterad var jag av regnet som kom "det kommer bara 0.9 mm" sa dom, men inte att man skulle gångra det med 1000.

aja kan ni gissa vad vi orienterare gör klockan 22.00 på en regning fredagkväll? vi orienterar!

ut på en 4 km lång bana skulle man, med pannlampa på huvudet och regn som duggade. men det går fort på natten. dels för att pannlampan bara varar i ca 1 timme och dels för att det är mörkt!:s. men i mål kom jag tillslut efter att ha sprungit en härlig långsträck. då skulle man duscha. en härlig iskall dusch utomhus i härligt regn. kan det bli så mycket bättre? ja det kan det, man måste ju såklart stå kvar i regnet och vänta på att alla kommer i mål. och det tar ju lite tid. men tillslut vid 01:00- tiden får man (stelfrusen)äntligen krypa ner i en 2 m bred(!) husvagnsäng, med mp3 och sova.


lalalalalalalalife is wonderful!

Ovido - Quiz & Flashcards