sabinahedlund

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av sabina hedlund - 19 oktober 2009 15:27

Jobbet. Det låter vuxet, jag vet. Men vadå? Det är ju en helt vanlig restaurang. Det enda som skiljer från det vanliga arbetslivet är att en massa elever lagar maten och ingen får lön för det. Eller jo, en del av pengarna går ju till en massa skolresor och så, det blir vår lön.

Det är skitkul att jobba i en restaurang ska ni veta! För det första får man laga fräsch och skitgod mat + desserter. För det andra får man äta upp det sen när gästerna har gått. Det kallar jag lyx på hög nivå om man ska jämföra med den äkliga skolmaten. Idag har jag t.ex mumsat i mig en riktigt god kalops med chokladmousse, hjotronglass, småkakor och rulltårta till efterrätt. HA!

Det här är SÅ mycket bättre än mina lediga måndagar.


(plus i kanten) jag går i världens underbaraste klass!


Nu blir det träning med A.K

Ovido - Quiz & Flashcards