sabinahedlund

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av sabina hedlund - 5 oktober 2011 14:47

Av sabina hedlund - 5 oktober 2011 13:40

Tidigt i morse blev jag bemött av en cyklist som tycktes vara väl uppdaterad med all världens trafikregler. Hon bar en reflextäckande outfit med hjälm, cykelljus, både fram och bak, och höll en medelhastighet på 10 km/h samtidigt som hon tog upp hela vägen för att inte riskera att åka ner i diket.


Jag själv som var helt svartklädd, hjälmfri, ljusfri och reflexfri höll mig bakom en kort stund då jag snarare liknade en yrkesmördare och inte ville skrämma ihjäl henne. Hon tycktes märka min närvaro då ett skärande ljud kom från mina tramppedaler och hoppade till lite. Jag cyklade om för att visa att jag inte ville något illa och vek av vidare mot Bivur.


Jag ska börja med reflexoutfit och sånt.



Ovido - Quiz & Flashcards