sabinahedlund

Alla inlägg under december 2010

Av sabina hedlund - 26 december 2010 00:02

Av sabina hedlund - 25 december 2010 23:19

Juldagen har endast tillägnas åt tv:n där följande program har visats:


  • Kalle och chokladfabriken
  • Hajar som hajar
  • The tale of desperaux
  • Mr Bean
  • Harry Potter och fenixordern
  • Sweeney Todd/Natt på museet

Ni förstår, Juldagen är den ända dagen på året som vi absolut inte gör någonting på, förutom att vila då. Dessutom är det så bra filmer den här tiden på året, så varför ens undvika att kolla? Jag måste även tillägga att min favoritskådis (Johnny Depp) var medverkande i 2 av filmerna ovan. LOVE.


Imorgon ska jag nog inte vara lika slö. Jag måste uppenbarligen städa mitt rum och kanske testa den nya glassmaskinen?

Av sabina hedlund - 24 december 2010 20:54

 


 


 


     


 


  


Jag har fått världens bästa julklappar! Allt som stod på önskelistan och mer därtill...


Från farmor, en egen, händig sport-väska som dessutom är rosa(!). Helt perfekt eftersom alla väskor har en tendens att gå sönder här hemma...


Från mormor&morfar, ett supersnyggt halsband med kors. Love it!



Från mamma&pappa, den unika, efterlängtade glassmaskinen. 


Från mamma, Björn Borg skor 

 


Från storebror, väntar att se 


Från lillebror,  


Från mormor&morfar, 

  


Från mormor&morfar, blanka tights från JC     


Från mormor&morfar, fint porslin 


Och nu till the Grand Finale, det absolut bästa av allt, från mamma: 1,5 kg choklad, 5 chokladlådor, 10 "chokladpåsar", 2 pralinformar och rött socker med hallonsmak. 

  

Av sabina hedlund - 23 december 2010 17:30

Jag har gjort marsipangrisar, jag har slagit in de sista julklapparna, jag har gjort sill i kruka samt hjälpt päronen med laxen, köttbullarna och skinkan. Ja, jag har till och med gjort knäck.


Imorgon är det julafton gott folk!

Av sabina hedlund - 21 december 2010 15:31

Dessa söta örhängen fick jag av Erika idag.


  

Jag säger det återigen. Tusen tack!

Av sabina hedlund - 21 december 2010 11:03

Jullovet har officiellt påbörjat.

Jag sätter på bra julmusik och stökar i köket.

Här ska det fixas!

Av sabina hedlund - 21 december 2010 07:34

Ska snart bege mig till skolan för avslutning.


Det är inte långt kvar till jul nu.


Av sabina hedlund - 19 december 2010 18:45

Tjena, Sorro här. Tänkte slänga in ett inlägg nu när Sabina är upptagen med att göra praliner till jul. Jag får inte smaka.

Idag har jag varit ute och lekt i snön. Det var superkul!



Nån mer än jag som inte fattar vad en gris är? Knasmatte...

Ovido - Quiz & Flashcards