sabinahedlund

Alla inlägg den 18 november 2010

Av sabina hedlund - 18 november 2010 17:57

Det var fullbokat på Culinaren idag, eller mer än så. Ca 90 gäster sammanlagt. Detta ledde förstås till mycket stress samt halshuggning för min del, och tro mig, det blev många. Jag hatar att laga mat. Okej?

Tillslut fick jag nog och rymde in till kallköket och bageriet. Där stod Erika&company och gjorde "knäckflarnskålar", till en beställning på 55 pers. Eller snarare försökte göra knäckflarnskålar. De gick nämligen bara sönder när man skulle "böja" dem, och tjejerna hade provat 6 olika recept. Jag bestämde mig för att ge en hjälpande hand, och efter att de hittat det bästa receptet, fick vi tillslut fram 55 flarnskålar. Det var lite finurligt, men det gick ändå.

...Och jag säger som tjejerna:

Jag vill aldrig mer se något helvetes, jävla flarn igen.

 

Nu ska jag plugga på engelskan som är tills imorgon, kanske lite matte också, om jag orkar. Vilket är mest osannolikt.

Puss.

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards