sabinahedlund

Alla inlägg under juli 2010

Av sabina hedlund - 6 juli 2010 21:48

Min handledare som jag hade när jag jobbade ringde mig i morse. Hon sa att jag skulle behöva jobba i helgen och hjälpa till på muséet. Såklart kunde jag inte avböja det erbjudandet så jag beslöt mig för att tacka ja och skjuta upp semesterN i ytterliggare ett par dagar istället. När det gäller semester så blev det inget smögen p g a fullbokad camping. What a shame. Istället drar vi till en camping i Halmstad där vi stannar i en vecka ungefär. Förhoppningsvis kan den kompensera världens underbaraste plats (Smögen).


Men det blir svårt.

Av sabina hedlund - 6 juli 2010 21:27

Tanken att jag faktiskt anmälde mig till att springa D 18 lång på o-ringen kom som en chock då jag verkligen insåg vad ordet lång betyder. Problemet är att jag inte är tränad inför detta. I morse drog jag ut och sprang för första gången på 6 veckor ungefär(?). Då kan ni ju bara gissa hur jag såg ut efter att ha traskat runt den där milen.


Inte okej!





Av sabina hedlund - 3 juli 2010 22:59

Jag har haft sommarlov i 29 timmar nu och redan fått lappsjuka. Det är inte sant. Vid det här tillfället kan jag förstå varför Köping en gång i tiden blev utsedd till Sveriges tråkigaste stad. Konstigt bara att titeln inte kvarstår. 


För att åtminstone fördriva tiden lite så tog jag cykeln och gav mig ut på ett träningspass i den heta sommarvärmen. Jag färdades förbi det folkkära Sundänge och det ökända/okända kolsva jagad av en hel armé flugor som fick farten att öka ett snäpp (Jag ska utrota dessa äckliga varelser) för att sedan återvända till tråkstaden igen. GPS-klockan visade 40 km på displayen när jag kom hem och då hade jag varit ute i dryga 2 timmar. Tur bara att jag hade musik som Kent och John Mayer i öronen som livade upp den trista stämningen.


På torsdag drar vi. Äntligen. Vart vet jag inte, säkert till en trevlig camping någonstans.



Av sabina hedlund - 2 juli 2010 19:23

Efter att ha avslutat min sista dag på caféet idag så kan jag äntligen få gå på sommarlov. Inte en sekund försent. De underbara veckorna framöver kommer jag inte ha några tider att passa eller jobbiga saker att göra. Hela sommarlovet kommer ändast bestå utav helg och jag kommer att leka livsnjutare. Hela tiden. Gud. Vad. Skönt. Det. Ska. Bli.


Om ni föresten undrar varför jag inte har skrivit så mycket på bloggen den senaste tiden så beror det dels på att det är sommarlov (of course) men dels för att jag har startat en ny "receptblogg" där jag kommer att uppdatera alla mina recept på. Kika in om ni vill http://lovedessert.bloggplatsen.se/ 

Av sabina hedlund - 1 juli 2010 18:00

För exakt 2 år sedan idag stod jag och Louise som "dagens prestation" på konfirmationslägret i idre fjäll. Jag har så underbara minnen därifrån! Därför tänkte dela med mig av den glädjen jag fick uppleva genom att skriva av från vår lägertidningen som vi fick av ledarna, bara som ett exempel på vad vi fick vara med om. (Varje dag utdelades ett diplom för "dagens prestation". Den som fick det hade sedan som uppgift att skriva om vad som hade hänt under den dagen.)


(Skrivet av ledarna)

Dagens prestation inleddes egentligen redan yesterday, när dessa två tjejer fick oss ledare att ropa "tjohej".

Med glas fyllda av pannacotta & bär, önskar vi att ni andra konfirmander ser och lär!

Två riktiga fighters som kämpar på, trots smärta i fötter som gör det svårt att gå. Nu hoppas vi att det läker fort, här får ni varsin hamburgare och ett handskrivet diplom som vi gjort.

-Sabina och Louise-

 

(Skrivet av mig och Louise)

Dagen började med en resa till Norge, där vi körde forsränning, som var skitkul!:D In the hotdogs hamnade Louise och Linda, Rasmus och Jakob, Minna and some guy.

Gissa vilka som badade i första forsen? om inte minna and that guy. De andra hotdogsen klarade såklart alla forsar utan bad, det gjorde de andra båtarna också...förutom några iputtningar förstås. Efter några mariekex var de dags att åka tillbaka till sweden igen. Till lunch fick vi pannkakor, sylt och glass....yaaammmmy. På eftermiddagen var det läsning som vanligt nu med temat kärlek...många fick en massa nya låtsaskompisar;)

Till middag blev det lite blandat ex. kyckling, bacon, kassler m.m

Sen var det dags för dopning av therese och gustav och några golfare.

Efter lite bussrace hem med golfarna, som typiskt nog fega ur, blev det glass med en massa chokladsås och strössel, smaskens!

(hotdogs var en slags 2-mannaflotte, se nedan)

    


Åh vad jag saknar tiderna! Det är så sjukt tråkigt att dom har lagt ned konfirmationslägret + rikslägret i idre nu. Sjukt tråkigt. 


Jag vill tillbaka!

Ovido - Quiz & Flashcards