sabinahedlund

Alla inlägg under juli 2010

Av sabina hedlund - 20 juli 2010 21:31

Imorse blev jag inringd till att jobba torsdag-söndag. Dock var jag tvungen att tacka nej till helgens arbete då jag är på O-ringen, men torsdag-fredag gick bra. Det här är nog fjärde gången jag blir inringd. Jättekul att man har fått in en fot någonstans. Förhoppningsvis får jag jobba på caféet nästa sommar också.

Det skulle vara kanon!


Bortsett från detta har dagen för det mesta bestått utav packning och en smula städning. Lite bakning fick även komma in på ett hörn.

-Martina, ser du det här så vet du vad som väntar.

  

Av sabina hedlund - 19 juli 2010 21:48

Har precis kommit hem från några underbara semesterdagar i Halmstad. Vädret har verkligen varit på topp och jag har har nog slagit rekord i att bada. Guldstjärna i kanten också, för att stället var översvämmat med grymt snygga killar som man kunde vila ögonen på.

Dit åker jag igen.

                   


Imorgon packar vi om för nytt inför O-ringen och Örebro som är nästa mål!

Det kommer bli suberduperkanon kul!


En låt slänger jag in också, som jag förövrigt har lyssnat sönder på.

Av sabina hedlund - 13 juli 2010 11:32

        

Av sabina hedlund - 11 juli 2010 23:24

Idag när Julia och jag satt vid receptionen och pratade så kom vi tillslut in på ämnet "andar" och "spöken". Jag sa då, som jag alltid har sagt, att fenomenen inte existerar. Ett ironiskt leende dök upp på hennes läppar då hon skrev "paranormal activity" på en lapp som hon sedan gav till mig. Här, se den. Lika ironiskt tog jag emot lappen. Varför inte.

När jag kom hem (för andra gången) gick jag in på youtube för att titta på trailern. Efter att ha sett den tyckte jag fortfarande att allt var lite för obegripligt för att vara sant. Det är bara påhitt, effekter eller liknande. Tillslut laddar jag ner filmen och ser på den. Denna film var dock en annan paranormal activity-film, där personerna blir mördade av själva "anden" eller "andarna" i slutet (Det är alltså inte en regisserad film som spelas utav skådespelare, utan en äkta film inspelad av själva familjemedlemmarna). SÅ SJUKT LÄSKIGT!! 


Jag sitter här och är fortfarande grymt kallsvettig och skakis. Jag har nog aldrig varit så skraj i hela mitt liv, faktiskt. Annars brukar jag vara ett stort top fan av skräck-filmer. Inte längre. Tänker närmare bestämt aldrig kolla på dem igen, åtminstone inte ensam.


Nej, nu ska jag sätta på en riktig komisk, helst teknad, film. Svampbob fyrkant. för att få tankarna på annat. Jag kan/vill inte somna i det här tillståndet.

Av sabina hedlund - 11 juli 2010 20:41

Väl färdigpackade och spända över att komma bort hakar vi på husvagnen och drar iväg. 2 kilometer, längre kommer vi inte förrän bilen ska börja krångla, igen.

För att inte utsätta oss för vidare krångel eller snarare krypkörning hela vägen ner till halmstad så beslutar vi oss för att åka raka vägen hem istället, fixa problemet. Det är så himla typiskt! Alltid när vi ska åka någonstans blir det alltid fel. Jag hatar det.


Imorgon gör vi i allafall ett nytt försök. Raka vägen ner till Ford för att köpa en ny bil, Ford S-max. Och den ska tamejfan fungera!

Av sabina hedlund - 11 juli 2010 09:58

Jag täkte att jag skulle hinna slänga in ett inlägg innan vi åker.


Just nu håller det på att packas för fulla muggar. Det får mig att verkligen inse bristen på saker jag trodde jag hade, men aldrig haft. Hur kan det komma sig?

Ingen tvekan om att Ullared blir största prioritering den kommande veckan. Bristen på pengar kommer dock att överta när jag kommer hem sen.

Ge mig min lön!

 

För övrigt ska jag strax dra iväg till museet för ännu en dag av extrajobb. Jag jobbar bara 3 timmar idag, bättre än ingenting, och jag har inget emot att få några extra siffror upplagda på kontokortet.


Nu måste jag stänga ner och återgå till packningen.

Jag hoppas verkligen att jag får med mig allt.

Datorn också, icke att förglömma.


Av sabina hedlund - 9 juli 2010 21:14

Sitter och skriver en lista över allt som jag ska köpa när vi åker till Ullared. Den är inte så lång eftersom jag har planerat att "bara gå och plocka saker" för större delen av pengarna. Det blir roligare så.


Det ska bli jätteskönt att äntligen få åka iväg och bara komma bort från den här staden för en gångs skull. Vi drar på söndag kväll, efter att jag har jobbat klart, och kommer inte fram förrän sent på natten. Det kommer bli mysiga 6 timmar i bil tillsammans med en kudde och min Mp3 som ändast spelar världens bästa musik. Jag längtar redan!


Snart ska jag titta på The Golden Compass tillsammans med en påse Polly Summer Berries och invänta morgondagens extrajobb.


Thumbs up!



Ovido - Quiz & Flashcards